سامسونگ گلکسی
راهنمای انتخاب و خرید گوشی مناسب برای ولاگری در یوتیوب

ولاگ ترکیب کلمات ویدیو و بلاگ است. همانطور که از نام آن برمی‌آید، در ولاگ، محتوا به صورت ویدیویی ضبط و منتشر می‌شود.

ولاگ، شکلی از ارتباط است که در سال‌های اخیر در پلتفرم‌های ویدیویی، به خصوص در یوتیوب، در حال گسترش بوده است. هرچند که ولاگری در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و… نیز انجام می‌شود، اما بهترین مکان برای آن یوتیوب است.

برای ولاگری، نیاز به یک دوربین و وسیله‌ای برای ویرایش ویدیوها خواهیم داشت. راحت‌ترین راه، استفاده از یک تلفن همراه هوشمند است. اما قطعا هر موبایلی پاسخگوی این کار نیست.

شاخص‌های یک گوشی موبایل مناسب برای ولاگری در یوتیوب

گوشی موبایلی که برای انجام ولاگری انتخاب می‌شود، باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که در اینجا برخی از آن‌ها لیست شده‌اند.

  • دوربین

از آنجایی که در تولید ولاگ نیازمند ضبط ویدیو هستیم، مهم‌ترین ویژگی یک گوشی مناسب برای ولاگری، داشتن یک دوربین باکیفیت است. خوشبختانه تلفن‌های همراه مدرن در بحث دوربین، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

  • پشتیبانی نرم‌افزاری از برنامه‌های ویرایش فیلم

گرفتن فیلم خام و انتشار آن، نمی‌تواند مخاطبی برای یک ولاگر جذب کند. بنابراین ولاگرها نیازمند نصب  برنامه‌های ویرایش فیلم مختلفی بر روی گوشی موبایل خود هستند. پس گوشی موبایل ایده‌آل برای ولاگری در یوتیوب، باید توانایی نصب جدیدترین برنامه‌ها را داشته باشد.

  • حافظه

گرفتن فیلم‌های متعدد برای ولاگ، به خصوص در گوشی‌هایی با کیفیت دوربین بالا نیازمند داشتن یک حافظه داخلی بالاست. همچنین یک گوشی مطلوب، باید از کارت‌های حافظه پشتیبانی کند.

  • ضبط صدای باکیفیت

در تولید ولاگ، علاوه بر تصویر، صدا نیز اهمیت دارد. برخی از گوشی‌های موبایل، علاوه بر ضبط صدای باکیفیت، می‌توانند صداهای زمینه اضافی را هم پاک کنند.

معرفی مدل‌های مختلف گوشی موبایل مناسب ولاگری در یوتیوب

خوشبختانه اخیرا گوشی‌های موبایل متعددی تولید شده‌اند که می‌توانند شما را بی‌نیاز به دوربین مخصوص برای فیلمبرداری و رایانه برای ویرایش ویدیوها، بکنند. در ادامه به بررسی چند مورد از بهترین گوشی‌های برای ولاگری خواهیم پرداخت.

1. Galaxy S22 Ultra

گوشی موبایل

اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند اندروید برای شروع ولاگری در یوتیوب می‌گردید، احتمالا Galaxy S22 Ultra انتخاب شما خواهد بود.

گوشی گلکسی S22 اولترا که در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود، دارای یک نمایشگر خیره‌ کننده 6.8 اینچی، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1750 نیت است که خوانش صفحه را در نور شدید آفتاب، آسان می‌کند.

این گوشی همانند S21 اولترا دارای 4 دوربین بوده، اما با دو دوربین دارای زوم اپتیکال، توانایی خارق‌العاده‌ای در بزرگنمایی دارد. دوربین‌های پشتی همگی از فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 FPS پشتیبانی کرده و برای زوم رو به جلو و عقب برای ولاگرهایی که می‌خواهند بزرگنمایی یا کوچکنمایی کنند، بسیار مناسب است.

در بحث طول عمر باتری، Galaxy S22 Ultra با یک بار شارژ، می‌تواند تا یک روز دوام آورد که این ویژگی به ولاگرها زمان بیشتری برای انجام کار خود، می‌دهد.

فراموش نکنید که این گوشی از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند و تصاویر و ویدیو‌های ضبط شده را به راحتی در بستر اینترنت منتقل می‌کند. قابلیت ضد آب و ضد گرد‌ و غبار بودن آن نیز ساخت ولاگ در هر نوع شرایط آب‌وهوایی را ممکن می‌کند.

البته وزن به نسبت سنگین این گوشی ممکن است هنگام ضبط ویدیو با یک دست،  برای ولاگرها مطلوب نباشد.

مزایا

  • پردازش قوی
  • زوم اپتیکال عالی
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت

معایب

  • وزن سنگین
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه

2. Google Pixel 6

گوشی موبایل

این گوشی که یک نسخه ارتقا یافته از گوگل پیکسل 5a است،  ویژگی‌های جذابی برای ولاگرها و یوتوبرها دارد. برای ولاگرهای تازه‌کار، این گوشی دارای قابلیت‌های زیادی مثل پاک‌کن مجیک است که افراد یا اشیاء ناخواسته را از پس‌زمینه پاک می‌کند.

افزون بر این، گوشی گوگل پیکسل 6 یک حالت موشن دارد که تصاویر ایستا را به عکس‌های هنری اکشن تبدیل کرده و تصاویر کسل‌کننده را پرهیجان می‌کند.

با نمایشگر روشن این گوشی، گرفتن ولاگ در محیط بیرون، زیر تابش نور شدید آفتاب، کار آسانی است. سیستم عامل اندروید 12 این گوشی با همکاری پردازشگر تنسور آن، به کاربران اجازه دید در شب و تشخیص صدا را می‌دهد که در تایپ صوتی و ترجمه کاربرد دارد.

همچنین این گوشی می‌تواند در هنگام ضبط ولاگ، از تماس‌های مخل و مزاحم جلوگیری کند. دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی نیز اجازه ضبط ویدیوهایی با کیفیت 1080 را می‌دهد. علاوه بر این، اینترنت 5G آن اجازه انجام استریم زنده در یوتیوب را می‌دهد.

وزن 207 گرمی گوگل پیکسل 6 نشان از آن دارد که برای ضبط ویدیو باید از هر دو دست استفاده کنید. اما خبر خوب این است که می‌توانید از یک سه‌پایه عکاسی برای گرفتن ولاگ بهره ببرید.

مزایا

  • تثبیت ویدیوی عالی
  • عمر باتری خوب که تا یک روز دوام می‌آورد.
  • عملکرد خوب دوربین در نور کم

معایب

  • عدم وجود جک هدفون
  • تشخیص اثر انگشت در بیشتر مواقع کار نمی‌کند.

3. Galaxy Note 20 Ultra

گوشی موبایل

سامسونگ دوباره کار خود را به خوبی انجام داده است!  گلکسی نوت 20 اولترا، یک گوشی فوق‌العاده برای ساخت ویدیو و گرفتن ولاگ است.

از آنجایی که نمایشگر این گوشی، 98 درصد سطح جلوی آن را شامل می‌شود، ولاگرها هنگام ضبط ویدیو یا تماشای آن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. همچنین این نمایشگر بزرگ، هنگام ویرایش ویدیو، به کمک شما خواهد آمد.

مهم‌ترین نکته قابل‌ ذکر، دوربین اصلی سه‌گانه آن است که شما را قادر به ضبط ویدیوهای تمیز و شارپ، هم در محیط داخل و هم خارج از خانه می‌کند.

این گوشی در زمینه عمر باتری نیز درخشان عمل می‌کند و شما می‌توانید یک روز کامل را بدون شارژ کردن، با این گوشی بگذرانید. حتی اگر نیاز به شارژ داشته باشید، می‌توانید آن را به سرعت شارژ کنید.

جذاب‌تر از همه، قابلیت گرفتن عکس بدون لمس صفحه است. تنها کافی است که قلم این گوشی را همراه خود داشته باشید.

مزایا

  • دارای قابلیت فست شارژ
  • ضد آب
  • پردازش قوی

معایب

  • گاهی اوقات اثر انگشت کار نمی‌کند

4. Asus ZenFone 8 Flip

گوشی موبایل

گوشی Asus ZenFone 8 Flip دارای دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور پرچمدار سونی است. برای ولاگرها خبر خوبی است که دوربین تاشوی این گوشی می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کند. برای مثل می‌توانید گوشی را به حالت تایپ کردن در دست بگیرید و همزمان عکس گرفته یا فیلم ضبط کنید.

اما این، تنها ویژگی این گوشی نیست؛ زیرا ایسوس زن‌فون 8 فلیپ، یک صفحه LCD عالی و یک باتری بادوام دارد. این گوشی با توجه به قیمتش، برای گرفتن ولاگ، بسیار مناسب است.

نیاز نیست نگران شرایط محیطی مکان ضبط ویدیو باشید؛ زیرا این گوشی ضد آب و ضد گردوغبار بوده و دارای استاندارد IEC 60529 و IP65 است.

Asus ZenFone 8 Flip با حافظه 256 گیگابایتی خود که تا 1 ترابایت قابل افزایش است، نیاز شما در ذخیره محتواهای فراوان را تامین می‌کند. همچنین باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن با قابلیت شارژ سریع، مدت زمان دوام باتری را افزایش و زمان شارژ آن را کاهش می‌دهد.

همانطور که از نام آن بر‌می‌آید، مهم‌ترین ویژگی این گوشی، دوربین تاشوی آن است که به کاربر اجازه ضبط ویدیو از زوایای مختلف را می‌دهد.

مزایا

  • دوربین تاشو
  • نمایشگر عالی 120 هرتزی AMOLED
  • اسپیکرهای دوگانه خوب

معایب

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه

5. Huawei p40 Pro

گوشی موبایل

گوشی Huawei p40 pro را می‌توان یکی از بهترین تلفن‌های همراه برای ولاگری یوتیوب دانست. این گوشی دارای رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی و قابلیت پذیرش یک کارت حافطه نانو است که آن را به ابزاری عالی برای ذخیره محتواها و ویرایش ویدیوها تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، گوشی هواوی p40 پرو، یک نمایشگر بزرگ OLED و سه دوربین قوی دارد. نمایشگر و دوربین‌ها دست در دست یکدیگر کار می‌کنند تا نمایش جذابی از تصاویر و ویدیوها را ارائه دهند.

همچنین اینترنت 5G آن برای ولاگرها، استریم آنلاین و سرچ در اینترنت را بسیار آسان می‌کند. درباره خالی شدن باتری هم نگران نباشید! با یک بار شارژ، بیشتر از یک روز می‌توانید از این گوشی استفاده کنید.

مهم‌ترین مشکل این گوشی، عدم پشتیبانی آن از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل است. اگر واقعا به سرویس‌های گوگل نیاز دارید، می‌توانید نسخه قدیمی‌تر این گوشی، یعنی p30 را خریداری کنید.

فیلم‌برداری 4k آن از طریق دوربین اصلی و دوربین سلفی با فریم ریت 60 FPS، ولاگرها را از ضبط ویدیوهای جذاب برای ولاگ خود مطمئن می‌کند.

افزون بر این، وجود یک سوراخ در گوشه سمت چپ گوشی، به کاربران یک گوشی با دو دوربین سلفی ارائه می‌دهد.

مزایا

  • پشتیبانی از دو سیمکارت
  • عمر باتری عالی
  • طراحی مدرن

معایب

  • عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

6. Galaxy A71

گوشی موبایل

اگر بودجه محدودی داشته و به دنبال یک گوشی برای ولاگری یوتیوب هستید، شاید بهترین گزینه برای شما، Galaxy A71 باشد. با دوربین چهارگانه آن می‌توانید ویدیوهای حرفه‌ای و صاف بگیرید.

افزون بر این، گوشی گلکسی A71 یک باتری با عمر بالا دارد که نیاز نخواهد بود که هر ساعت، سطح باتری آن را چک کنید. با این قیمت کم، داشتن دوربینی این‌چنین باکیفیت، واقعا عجیب به نظر می‌رسد!

از نمایشگر باکیفیت و بزرگ 6.7 اینچی آن نیز نباید غافل شد. همچنین وجود انحنای مناسب در لبه‌های آن، این گوشی را بسیار خوش‌دست می‌کند.

حرف آخر

ساخت ولاگ‌های باکیفیت و حرفه‌ای، می‌تواند ولاگرها را به شهرت و ثروت بی‌نظیری برساند. گوشی‌های هوشمند کنونی، می‌توانند ولاگرها را در ساخت این ولاگ‌ها یاری رسانند.

منبع: vloggerpro