راهنمای انتخاب و خرید بهترین کابل شارژ

پورت تایپ سی به سرعت در حال تبدیل شدن به اصلی‌ترین رابط جهانی برای دستگاه‌های تلفن همراه، از جمله گوشی‌های اندرویدی است. اگر دستگاه شما دارای پورت Type-C است، برای شارژ یا انتقال داده به کابل USB-C نیاز دارید. البته همه کابل‌های USB تایپ سی مانند یک‌دیگر نیستند. برخی از آن‌ها بیشترین سرعت شارژ را دارند و برخی دیگر برای انتقال سریع داده‌ها بهتر هستند.

اگر به دنبال کابل USB-C برای گوشی، تبلت یا سایر دستگاه‌های خود هستید، شاید برای انتخاب گزینه نهایی گمراه شوید. پس با هم بهترین کابل‌های USB-C را بررسی می‌کنیم.

۱. کابل Cable Matters

کابل شارژ

کابل USB-C به USB-C از برند Cable Matters در چندین زمینه خوش می‌درخشد و می‌توانید از آن برای شارژ کردن دستگاه‌هایتان، انتقال سریع داده‌ها بین آن‌ها یا خروجی ویدیو به یک نمایشگر سازگار استفاده کنید. این کابل همه این کارها را به خوبی انجام می‌دهد و از انتقال برق تا ۱۰۰ وات، سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابایت در ثانیه و حالت DisplayPort (DP) پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این، دارای گواهی USB-IF است. این کابل از یک پوشش الاستومر ترموپلاستیک لاستیکی بادوام (TPE) و سیم‌های هادی مسی ساخته شده است.

۲. کابل Anker 643

کابل USB-C به USB-C ممتاز Anker 643 نه تنها عملکرد، بلکه ظاهر زیبایی دارد و برخلاف کابل‌های USB مشکی معمولی، در هفت رنگ جذاب موجود است. این کابل هم‌چنین از مواد سیلیکونی نرمی ساخته شده و روکش گرافن داخلی انعطاف‌پذیری دارد و از نظر عملکرد، تا ۱۰۰ وات برق و سرعت انتقال داده USB 2.0 را پشتیبانی می‌کند و بنابراین مناسب‌ترین گزینه برای شارژ است.

۳. کابل Ainope

کابل تایپ سی Ainope علی‌رغم کیفیت خوبش فقط ۱۰ دلار قیمت دارد. شما با خرید این محصول دو کابل USB-C به USB-C دریافت می‌کنید که هر کدام تا ۶۰ وات برق ارائه می‌دهند که برای شارژ سریع اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کافی است و هم‌چنین می‌توانید بسیاری از لپ‌تاپ‌ها را هم با استفاده از این کابل به سرعت شارژ کنید. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کابل Ainope، کانکتور زاویه در یک طرف آن است که هنگام بازی با گوشی مفید خواهد بود و کابل را نگه می‌دارد. متاسفانه این کابل بهترین گزینه برای انتقال داده نیست و فقط از سرعت USB 2.0 پشتیبانی می‌کند. در نهایت، این کابل دارای اتصالاتی تقویت‌شده برای دوام بیشتر است.

۴. کابل Satechi short

اگر به کابل USB-C کوتاهی نیاز دارید که بتواند تا ۱۰۰ وات شارژ ارائه دهد، کابل Satechi را بررسی کنید. این کابل که در اندازه ۱۰ اینچی موجود است، برای کاهش شلوغی روی میز شما یا هنگام سفر بسیار مناسب است و از آن‌جایی که قابلیت شارژ سریع دارد، می‌توانید با هر چیزی از پاوربانک گرفته تا لپ‌تاپ از آن استفاده کنید. کابل Satechi نیز مانند سایر لوازم جانبی این شرکت، خوش ساخت و دارای طرحی بادوام است. یکی دیگر از ویژگی‌های این کابل، قیمت مقرون به صرفه ۹ دلاری آن محسوب می‌شود.

۵. کابل Baseus LED display

کابل شارژ

عامل فروش منحصر به فرد این کابل USB-C از برند Baseus صفحه نمایش LED داخلی آن است که میزان برق عبوری از آن را نشان می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که شارژر شما چقدر نیرو به دستگاه منتقل می‌کند. این کابل علاوه بر صفحه نمایش LED، برای شارژ سریع نیز عالی است و تا ۱۰۰ وات برق را پشتیبانی می‌کند و هم‌چنین برای مدتی طولانی دوام می‌آورد. این شرکت ادعا می‌کند که مفاصل این کابل می‌توانند بیش از ۳۵ هزار خم را تحمل کنند. از طرف دیگر متاسفانه از آن‌جایی که این کابل USB 2.0 است، تنها تا ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه سرعت انتقال داده را پشتیبانی می‌کند و برای انتقال مکرر داده‌های بزرگ مناسب نیست.

۶. کابل StarTech

کابل StarTech از قابلیت‌هایی مانند شارژ سریع، انتقال سریع داده و خروجی ویدیو پشتیبانی می‌کند. اگر برای تمام نیازهای خود به یک کابل واحد نیاز دارید، مطمئنا این کابل ارزش بررسی دارد. کابل StarTech یک متر طول دارد و قادر به شارژ سریع ۶۰ واتی و انتقال داده با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است. این کابل به طور قابل توجهی ضخیم‌تر از کابل‌های شارژ معمولی (بدون قابلیت انتقال سریع داده) است. بنابراین اگر فقط می‌خواهید گوشی یا تبلت خود را شارژ کنید، کابل‌های Anker، Ainope و Baseus کاربردی‌تر هستند.

۷. کابل Cable Matters USB4

اگر می‌خواهید آینده‌نگر باشید و به دنبال سریع‌ترین سرعت داده ممکن هستید، هیچ گزینه‌ای بهتر از کابل USB4 Cable Matters وجود ندارد. این کابل هم‌چنین یکی از معدود کابل‌های USB4 است که در اندازه ۳.۳ فوتی عرضه می‌شود. بیشتر کابل‌های USB4 دیگر، فقط ۲.۶ فوت طول دارند. این کابل از شارژ ۱۰۰ واتی، خروجی ویدیوی 8K به واسطه حالت DP و سرعت انتقال کامل داده ۴۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از آن‌جایی که USB4 با Thunderbolt سازگار است، این کابل با دستگاه‌های Thunderbolt شما نیز کار و تقریبا از همه ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند.

۸. کابل Club 3D USB4

کابل تایپ سی Club 3D USB4 گزینه‌ای فوق‌العاده است. این مورد یکی از معدود کابل‌های USB-C در بازار است که از سرعت شارژ ۲۴۰ واتی استاندارد USB PD پشتیبانی می‌کند. اولین لپ‌تاپ‌ها از این سرعت‌‌های شارژ فوق‌العاده پروتکل Power Delivery پشتیبانی نمی‌کنند اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن‌ها بازار را از آن خود خواهند کرد. علاوه بر این، این کابل سرعت انتقال داده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه دارد و از خروجی ویدیو پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از آن برای انتقال داده یا اتصال دستگاه خود به مانیتور نیز استفاده و آن را در سایز یک متری خریداری کنید.

۹. کابل Ugreen 90-degree

کابل‌های ۹۰ درجه در فضاهای محدود یا زمانی که می‌خواهید از موبایل خود در حین شارژ استفاده کنید بسیار مفید هستند. اگر به دنبال کابل USB-A به USB-C با کانکتورهای ۹۰ درجه در هر طرف آن هستید، کابل Ugreen گزینه‌ای قابل اعتماد و بسیار بادوام برای شماست. متاسفانه این کابل فقط از شارژ سریع ۱۸ واتی و سرعت انتقال داده ۴۸۰ مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند و کابل پرسرعتی برای شارژ یا انتقال داده به حساب نمی‌آید اما پورت‌های ۹۰ درجه برجسته‌ترین ویژگی آن هستند. شما می‌توانید کابل Ugreen را در اندازه‌های مختلف از ۱.۵ تا ۱۰ فوت خریداری کنید.

۱۰. کابل CableCreation

کابل شارژ

اگر یک کابل USB-C برای انتقال داده با سرعت بالا یا شارژ سریع می‌خواهید، این کابل USB-A به USB-C گزینه خوبی محسوب می‌شود. این محصول به لطف پشتیبانی از USB 3.2 نسل دوم، تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه سرعت انتقال داده دارد و زمان زیادی طول نمی‌کشد تا داده‌های خود را از رایانه به گوشی منتقل کنید یا برعکس. به علاوه، این کابل از شارژ ۶۰ واتی پشتیبانی می‌کند که برای شارژ سریع اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کافی است. در آخر، می‌توانید این کابل را در سه اندازه ۰.۵، ۱ یا ۱.۵ متری تهیه کنید.

۱۱. کابل Baseus fast charging

مقرون به صرفه، بادوام، و سرعت شارژ بالا بهترین ویژگی‌ها برای توصیف این کابل USB-C به USB-C از برند Baseus هستند. این کابل برای شارژ کردن گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌هایی که برق را از طریق کابل USB می‌پذیرند، عالی است. علاوه بر این، تا ۱۰۰ وات برق را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید اکثر دستگاه‌های خود را سریعا شارژ کنید. این کابل Baseus هم‌چنین دارای نواری مقاوم برای دوام بیشتر است که طبق ادعای شرکت سازنده، بیش از ده سال دوام خواهد آورد. متاسفانه سرعت انتقال اطلاعات این کابل به USB 2.0 محدود شده است.

۱۲. کابل Belkin BoostCharge Pro Flex

اگر به دنبال یک کابل شارژ USB-C هستید که برای مدت طولانی دوام بیاورد، Belkin BoostCharge Pro Flex را انتخاب کنید. این کابل بادوام از یک پوشش دوگانه بیرونی برای جلوگیری از ساییدگی بهره می‌برد و تا ۳۰ هزار خم را تحمل می‌کند. این محصول علی‌رغم این ویژگی، بسیار منعطف است. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این کابل، بند داخلی آن با گیره مغناطیسی‌اش به حساب می‌آید. اگر سطحی آهنی برای چسباندن گیره مغناطیسی بند ندارید، این شرکت یک صفحه فلزی چسبی را در بسته‌بندی این کابل قرار داده است. این کابل از سرعت شارژ ۶۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

۱۳. کابل Anker 543

کابل شارژ

اگر به پایداری و محیط زیست اهمیت می‌دهید، این کابل USB-C از برند Anker را دوست خواهید داشت. پوشش بیرونی کابل به جای پلیمرهای مبتنی بر پترو، به طور کامل با پلیمرهای پایه زیستی ساخته شده که به حفظ سوخت‌های فسیلی تجدیدناپذیر کمک می‌کند. به علاوه، پلیمرهای مبتنی بر زیست معمولا اثر کربنی کم‌تری دارند. این کابل حتی با وجود تهیه از پلیمرهای مبتنی بر زیست بسیار بادوام است و می‌تواند تا ۲۰ هزار خم را تحمل کند و هم‌چنین برای شارژ سریع اکثر لپ‌تاپ‌ها و تمام گوشی‌ها کافی است. هم‌چنین بسته‌بندی کابل Anker 543 کاملا از کاغذ بازیافتی است.

حرف آخر

کابل‌های USB تایپ سی دارای انواع مختلفی هستند، بنابراین قبل از خرید، مطمئن شوید که گزینه انتخابی شما تمام نیازهایتان را برآورده می‌کند. به عنوان مثال، اگر در اصل قصد دارید از کابل برای شارژ گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید، اکثر کابل‌های USB-C به خوبی این کار را انجام می‌دهند اما اگر محصولی می‌خواهید که توانی بیش از ۶۰ وات داشته باشد یا از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی کند کابل‌هایی که ۵ آمپر هستند مناسب‌تر به نظر می‌رسند. سازندگان معمولا آمپر یا وات پشتیبانی‌شده را در مشخصات کابل ذکر می‌کنند.