راهنمای انتخاب و خرید بهترین هدفون برای ضبط پادکست

راهنمای خرید بهترین هدفون برای ضبط صدا

نمی‌دانم گوشه اتاقتان نشسته بودید، یا در ترافیک زندگی شهری منتظر بودید تا ثانیه شمار چراغ قرمز به صفر برسد، که ناگهان این فکر به سرتان زد: من می‌توانم با ضبط صدا، ضبط پادکست و ویدیوهای آموزنده یا جالب کسب درآمد کنم! فارغ از اینکه این ایده کی و کجا در ذهنتان جوانه زده، جی جی مو خوشحال است که می‌تواند با معرفی بهترین هدفون ها برای ضبط صدا، در این مسیر در کنار شما باشد. در ادامه این مقاله به معرفی جامع 10 مورد از هدفون های مناسب برای ضبط پادکست که در سطح جهانی جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند، پرداخته‌ایم.

1. هدفون Beyerdynamic DT 770 Pro

هدفون برای ضبط پادکست

برند Beyerdynamic یکی از بهترین و معتبرترین نام‌ها در این تجارت است. بهترین محصولات کلاسیک این برند، که شامل DT 770، DT 880 و DT 990 می‌شود، مدت‌هاست که توجه افرادی که استفاده حرفه‌ای از هدفون برای ضبط صدا دارند را به خود جلب نموده‌اند. این هدفون های استودیویی صدا را شفاف و با وضوح و جزئیات بالا ثبت می‌کنند. هدفون Beyerdynamic DT 770 Pro تقریباً تمام صدای اضافی را حذف می‌کند، به گونه‌ای که فقط آنچه را که از هدفون پخش می‌شود می‌شنوید.

در پی تجربه‌ای متفاوت در گیمینگ هستید؟ با بهترین هدست گیمینگ برای موبایل، کنسول و کامپیوتر آشنا شوید.

همانند سایر مدل‌های این مجموعه، DT770  دارای یک بافت مخملی در قسمت گوشی است. این هدفون در واقع یکی از راحت‌ترین مدل‌هایی است که در بازار وجود دارد و استانداردهای کلی طراحی و ساخت آن به گونه‌ای است که می‌توانید در طولانی‌مدت بدون خستگی از آن استفاده کنید. در مجموع این هدفون استودیویی، در عین حال که راحتی شما را در هنگام کار فراهم می‌کند، کیفیت صدای ضبط شده‌ای را که انتظار دارید را نیز به شما ارائه نموده و رضایتتان را جلب می‌نماید.

2. هدفون Beyerdynamic DT 990 Pro

بهترین هدفون برای ضبط صدا

همانطور که می‌بینید، دومین انتخاب جی‌جی‌مو برای معرفی در لیست بهترین هدفون برای ضبط صدا، باز هم یکی از هدفون های کلاسیک سری DT برند Beyerdynamic است. هدفون ضبط صدای DT 990 Pro نیز با همان طراحی فوق العاده، به شما امکان می‌دهد به صورت خستگی ناپذیر تاجایی که مایلید به ضبط پادکست بپردازید. تنها تفاوت این هدست در طراحی نسبت به هدست DT 770 Pro پشت باز بودن آن است که باعث می‌شود در هنگام استفاده از هدست، میزان بیشتری از صدای محیطی به گوش شما برسد. از سوی دیگر، هدفون استودیویی Beyerdynamic DT 990 Pro با دارا بودن امپدانس بالاتر، به شما نوید صدایی با قدرت و شفافیت بالاتر را می‌دهد. اما گذشته از هدفون های برند Beyerdynamic، به چه هدفون‌های دیگری را می‌توان در شمار بهترین هدفون ها برای ضبط پادکست به حساب آورد؟ با ما همراه باشید.

3. هدفون Audio Technica ATH-M40x

ضبط پادکست با هدفون

ضبط خارج از محیط استودیو چالش‌ها و ملاحظات خاص خود را به همراه دارد اما Audio Technica ATH-M40x برای این چالش‌ها ساخته شده است. بالشتک روی گوشی عملکردی استثنایی داشته و به خوبی صدای خارجی را از صدای هدفون جدا می‌کند. این هدفون ضبط صدا، با به کارگیری مهندسی پیشرفته، بسیار مقاوم ساخته شده است. هدفون آدیو تکنیکا ATH-M4 دارای درایورهای 40 میلی‌متری‌ست که متریالی کمیاب و عالی در ساخت آنها به کار رفته‌است.

برای گوش سپردن به موسیقی، کدام مدل هدفون و هندزفری بی‌سیم را بخرم؟ | راهنمای خرید هدفون ارزان قیمت

این هدفون صدا را در محیط شلوغ به خوبی ایزوله نموده و آنقدر راحت هست که بتوان با اطمینان طراحی آن را حرفه‌ای دانست، اجازه بدهید قبل از معرفی هدفون ضبط صدای بعدی این را نیز بگوییم که هدفون  Audio Technica ATH-M40x به صورت تاشو ساخته شده و بنابراین جا به جایی آن بسیار ساده‌تر از سایر هدفون های مناسب برای ضبط پادکست امکان‌پذیر است.

4. هدفون Audio Technica ATH-R70x

هدفون ضبط صدا حرفه‌ای

این هدفون ضبط صدا که دوباره از میان محصولات شرکت خوش‌نام آدیو تکنیکا انتخاب شده‌است، با طراحی پشت‌باز، صدای پس زمینه‌ای طبیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن وزن بسیار سبک و تنفس‌پذیری ایرپدها، هدفون Audio Technica ATH-R70x را به یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده طولانی مدت و ضبط پادکست با خیالی آسوده تبدیل می‌کند. همچنین این هدفون از درایورهای 45 میلی‌متری بهره برده و پاسخگویی فرکانسی بین 5 تا 40 هزار هرتز است، که تمام طیف فرکانسی را پوشش می دهد. تا یادمان نرفته است این نکته را نیز بگویم که قابلیت چرخش 90 درجه ایرکاپ‌های این هدفون نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی‌ست که به محبوبیت راحتی استفاده آن افزوده است.

5. هدفون Sennheiser HD 280 Pro

هدست برای پادکست درست کردن

حتماً تا اینجا متوجه شده‌اید که ما بهترین هدفون‌ ها برای ضبط پادکست در سطح جهانی را برای معرفی به شما عزیزان برگزیده‌ایم به گونه‌ای که روی هرکدام از این هدفون ها که دست بگذارید، می‌توانید از کیفیت صدا و دیزاین مناسب آنها برای استفاده طولانی مدت، مطمئن باشید. هدفون Sennheiser HD 280 Pro نیز صدا را به صورت دقیق ارائه می‌دهد و برای میکس و مسترینگ کارایی دارد. این هدست استودیویی Sennheiser با گذر زمان و حفظ جایگاه و محبوبیتش به عنوان یک هدفون ضبط صدا، کیفیت خود را در پاسخگویی به نیاز تمام افرادی که به کار ضبط پادکست و میکس و مسترینگ می‌پردازند، ثابت کرده است.

6. هدفون Beyerdynamic DT 1770 Pro

خرید هدست برای تولید پادکست

این هدفون استودیویی، پشت بسته بوده و طراحان آن با استفاده از تکنولوژی تسلا توانسته‌اند صدایی رسا و شفاف را توسط آن منتقل نمایند. در ساخت این هدست نیز، مانند سایر هدست‌های ضبط صدا که در این مقاله معرفی شدند، بسیار راحت بوده و برای استفاده طولانی مدت ایده‌آل است. به عنوان مثال، هدبند آن قابل تنظیم بوده و به گونه‌ای روی سر شما قرار می‌گیرد که کمترین فشار را به سر وارد نماید. از دیگر ویژگی‌های این هدفون ضبط صدا، می‌توان به درایورهای 45 میلی‌متری و دارا بودن دو نوع ایرپد با جنس‌های ولور و چرم مصنوعی اشاره نمود؛ که ایرپدهایی که از چرم مصنوعی ساخته شده‌اند برای ضبط پادکست و مانیتورینگ کارآمدتر هستند.

7. هدفون Audio Technica ATH-M50

بهترین هدفون برای ضبط وکال

آخرین هدفون برای ضبط صدا که در این مقاله معرفی می‌کنیم، یکی از هدفون های پرچمدار برند معتبر و محبوب آدیو تکنیکاست. این هدفون با طراحی پشت‌بسته، درایورهای 45 میلی‌متری، استفاده از متریال خوب در ساخت، قابلیت چرخش 90 درجه ایرکاپ ها و در نهایت بهینه‌سازی شده برای ضبط صدا، ضبط پادکست و مانیتورینگ، شاید بهترین گزینه شما برای خرید باشد. توجه داشته باشید که تمام هدفون های معرفی شده در این مقاله از سه برند پیشتاز در زمینه تولید و ساخت هدفون های مناسب برای ضبط صدا هستند، بنابراین با وجود تفاوت‌های مختصر، همه آنها می‌توانند شما را در رسیدن به هدفی که در نظر دارید، همراهی نمایند.

حرف آخر

همه هدفون‌ها اساساً هدف اصلی یکسانی را دنبال می‌کنند و صدا را مستقیما به گوش شما انتقال می‌دهند اما می‌توانند کارکردهای کاملا متفاوتی داشته باشند. شاید برای گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس‌های تلفنی، به دنبال هدفونی با اتصال بی‌سیم باشید. با این حال، این ویژگی‌ها برای ضبط پادکست، تقریبا بی‌فایده خواهند بود.

بهترین هدفون‌ها برای ضبط پادکست، سیمی هستند تا هنگام ضبط خیالتان از بابت قطع نشدن و تأخیر صدا راحت باشد. این هدفون‌ها به خوبی روی گوش قرار می‌گیرند و صداهای خارجی را مسدود می‌کنند و راحت هستند و مهم‌تر از همه، کیفیت‌ ساخت خوبی دارند. شاید این لیست طولانی الزامات زیادی داشته باشد اما دلایل خوبی برای خرید هر مورد وجود دارد.