مقایسه دو پرچم دار پرسروصدا سامسونگ، S23 اولترا با S22 اولترا

در دنیای گوشی‌های هوشمند که هر لحظه در حال تغییر و تحول است؛ شرکت سامسونگ، این هیولا کره‌ای هر سال با رونمایی از یک گوشی هوشمند که آن را از پرچم داران خود می‌نامد نه‌تنها برتری خود را نسبت به رقبا حفظ کرده، بلکه گاهی ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد که در دنیای گوشی‌های اندرویدی بی‌سابقه است. برای مثال، امکان ندارد در حال گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی بوده باشید و با فیلم، عکس گرفتن از ماه توسط S23 اولترا روبه‌رو نشده باشید؛ یا چیزی در خصوص قدرت بی‌نظیر پیشرفته‌ترین تراشه گوشی‌های اندرویدی در سال 2023 نشنیده باشید. در ادامه با مقایسه S23 اولترا و S22 اولترا این دو گوشی شگفت‌انگیز سامسونگ که تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های خارق‌العاده آنان را تا این جا شنیده‌اید با ما همراه باشید.
مقایسه S23 اولترا با S22 اولترا
بگذارید در همین ابتدا مسیر سوالی که ممکن است با دیدن تصویر این دو گوشی در ذهن شما نقش ببندد را پاسخ دهم؛ “علارقم شباهت ظاهری، آیا تفاوت S23 اولترا و S22 اولترا به اندازه‌ای است که ارزش خرید داشته باشد؟” باید به شما بگویم گلکسی S23 اولترا از نظر سخت افزاری تغییرات چشم گیری داشته و باعث شده در مقایسه S23 اولترا با S22 اولترا از هر لحاظ برتر باشد؛ بنابراین جواب سوال شما آری است. اما اگر به دنبال پاسخی دقیق‌تر هستید و می‌خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید، در ادامه با فروشگاه موبایل جی‌جی‌مو همراه باشید.

مقایسه S22 Ultra با S23 Ultra از نظر طراحی

طراحی یک گوشی اولین چیزی است که هر مخاطب را به سمت خود می‌کشاند و سامسونگ با نمایشگری بزرگ، لبه‌هایی تیز و بدنه‌ای آلومینیومی توانسته نظر افراد بسیاری را به سمت جلب کند. به طوری که، علارقم قیمت بالای این دو گوشی نسبت به سایر محصولات این شرکت، توانسته‌اند در سال‌های اخیر در لیست پرفروش‌ترین موبایل دنیا قرار بگیرند. البته سامسونگ براساس نظر مخاطبانش که معتقد بودند به دلیل انحنای گوشه‌های Galaxy S22 Ultra کارکردن با آن آسان نیست، تغییراتی در فریم میانی و اطراف نمایشگر گلکسی S23 اولترا ایجاد کرده که بهتر و آسان‌تر بتوان با آن کار کرد. اگر با نگاهی موشکافانه به مقایسه S23 اولترا و S22 اولترا از نظر ظاهری بپردازیم متوجه خواهیم شد، Galaxy S23 Ultra کمی از نظر طول و عرض کوچک‌تر شده، اما در پهنای آن تغییری ایجاد نشده است.

موجودی و قیمت به‌روز جدیدترین گوشی‌های سامسونگ را از ما بخواهید.

در بیان تفاوت‌های S22 Ultra با S23 Ultra باید به این نکته اشاره کنم که سامسونگ در گوشی S23 اولترا از فناوری Corning Gorilla Glass Victus 2 برای محافظت از نمایشگر استفاده کرده که نسبت به محافظ نسل قبلی تکنولوژی پیشرفته‌تر و مقاوم‌تری محسوب می‌شود. به طوری که ادعا می‌کند اگر گلکسی S23 اولترا از فاصله‌ی دو متری روی سطح آسفالت بییفتد و یا از ارتفاع یک متری روی بتن پرتاب شود هیچ اتفاقی برای آن نخواهد افتاد. البته ناگفته نماند، از این تکنولوژی محافظتی در قسمت پشت گوشی نیز استفاده شده، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت در مقایسه S23 اولترا با S22 اولترا مقاومت در برابر ضربه محصول جدیدتر بیشتر است؛ توجه داشته باشید تنها مقاومت آنان در برابر ضربه قدری باهم مختلف و از نظر گواهی ضد آن با هم تفاوتی ندارند و هر دو دارای گواهی IP68 هستند و می‌توانند برای نیم ساعت تا عمق 1.5 متری آب بدون آسیب باقی بمانند.
فرق S23 اولترا با S22 اولترا
شاید برایتان جالب باشد بدانید، این روزها که تمامی شرکت‌ها با کوچک کردن جعبه‌های گوشی‌هایش سعی در کمک به محیط زیست دارند، سامسونگ نیز با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته سعی کرده در این راستا قدمی برداشته و در ساخت بسیاری از ابعاد این گوشی‌هایش مانند پوشش شیشه‌ای بدنه از مواد بازیافت پذیر استفاده کرده است. به‌عنوان آخرین تفاوت ظاهری بین S23 اولترا و S22 اولترا می‌توان به رنگ‌بندی آن‌ها اشاره کرد. به طوری که S23 Ultra در رنگ‌های کرم، مشکی، سبز و یاسی با پوششی مات ارائه شده، این در حالی‌ست که گوشی S22 Ultra در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، سبز و شرابی تولید شده‌ است. در قسمت زیر می‌توانید مقایسه S23 اولترا با S22 اولترا را از نظر میزان رضایت افراد از طراحی هرکدام از گوشی‌ها را مشاهده کنید.

مقایسه گلکسی S23 اولترا با S22 اولترا از نظر نمایشگر

شما با خرید هرکدام از پرچم‌داران سامسونگ صاحب یکی از بهترین نمایشگرهایی که در ساخت تلفن‎های هوشمند به کار برده می‌شود، خواهید شد. اما در مقام مقایسه باید بگویم صفحه نمایش S23 اولترا و S22 اولترا هیچ تفاوتی باهم ندارند و با مشخصاتی کاملا یکسان ارائه شده‌اند. یعنی هر دو ایم نمایشگرها از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و اندازه‌ای معادل با 6.8 اینچ دارند. همچنین می‌توانند وضوحی معادل با 1440 در 3088 پیکسل ارائه دهند که با توجه به ابعاد آن‌ها می‌توان نتیجه گرفت تراکم پیکسلی در این دو گوشی به عددی حدود 500 پیکسل بر اینچ می‌رسد که در دنیا گوشی‌ها فوق‌العاده محسوب می‌شود.
به طور کلی هر دو نمایشگر می‌توانند تصاویر را با کنتراست رنگی بسیار زیبا به نمایشگر بگذارند و از چند حالت رنگی گوناگون نیز پشتیبانی می‌کنند تا هر فرد مطابق با سلیقه خود بتواند تصاویر را شخصی سازی کند. برای مثال، در پروفایل رنگی Natural ما شاهد طیف رنگی sRGB هستیم که می‌تواند رنگ‌ها را بادقت بسیار بالا و دمای متعادل به‌نمایش بگذارد. اما در حالت Vivid طیف رنگی DCI P3 به طور کامل پوشش داده می‌شود که کمی رنگ‌ها در آن سرد و بی‌روح ارائه داده می‌شود. همچنین سامسونگ امکانی برای مخاطبان خود فراهم کرده که می‌توانند به صورت دستی و مطابق با میل خود غلظت و وضوح رنگ‌ها را تنظیم کنند.
مقایسه اس 23 اولترا با اس 22 اولترا
این دو پرچم‌دار سامسونگ از نظر دیگر ویژگی‌ها چون نرخ روشنایی و به‌روزرسانی نیز تفاوتی نداشته و نمایشگرهای ایده‌آلی برای انجام بازی‌هایی گرافیک بالا محسوب می‌شوند. بنابراین، در مقایسه S22 اولترا و S23 اولترا هر دو امتیاز یکسانی می‌گیرند و تنها تفاوت آن‌ها در سایز ناچی است که برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده. چون در گلکسی اس 23 اولترا سایز این ناچ به 24 میلی‌متر می‌رسد و در اس 22 اولترا به 23 میلی‌متر ما شاهد تفاوت 0.1 درصدی بین نسبت سایز نمایشگر به پنل جلویی در این گوشی‌ها هستیم.

مقایسه اس 23 اولترا و اس 22 اولترا از نظر سخت افزار

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم آشکارترین تفاوت اس 23 اولترا و اس 22 اولترا در نوع پردازشگر و در نتیجه قدرت اجرا برنامه‌ها و بازی‌هاست. قبل از شروع توصیف ویژگی‌ها و بیان تفاوت تراشه‎های هر کدام از گوشی‌ها لازم است بدانید سامسونگ S22 اولترا را در نوع متفاوت ارائه داده است که در یکی پردازنده‌ای از نوع اگزینوس عرضه شده و دیگری اسنپدراگون. اما چون مدل اگزینوس تنها در اروپا ارائه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد ما در ادامه به بررسی مشخصات و مقایسه S23 اولترا و S22 اولترا با پردازنده اسنپدراگون خواهیم پرداخت که هر دو ساخت بهترین شرکت دنیا در ارائه تراشه‌های تلفن‌های هوشمند یعنی کوالکام است.
اولین و مهم‌ترین تفاوت S23 اولترا و S22 اولترا در میزان پایداری و مصرف باتری آنان است. به طوری که ساختار اصلی این پردازنده‌ها متحول شده و از هسته‌ها با فرکانس‌های کاملاً متفاوت از نسل قبل ارائه شده. این تغییرات باعث افزایش 40 درصدی عملکرد شده. همچنین سامسونگ با ارتقا پردازنده پرچم‌دار 2023 خود مشکل داغ کردن اس 22 اولترا در هنگام بازی و کار کردن را تا حد زیادی حل کرد و دیگر ما شاهد داغ شدن گوشی و کاهش عملکرد در طولانی مدت نیستیم. همانطور که انتظار می‌رود مصرف باتری اس 23 اولترا نیز بسیار بهینه‌تر شده و مدت طولانی‌تری شما را از شارژ مجدد گوشی خود بی‌نیاز نگه می‌دارد.

با خرید گوشی گلکسی اس 23 اولترا حداقل تا 4 سال هیچ بازی و برنامه‌ای نمی‌تواند آن را به چالش بکشد.

سامسونگ پردازنده گرافیگی گلکسی S22 اولترا را با تراشه Adreno 740 جایگزین کرده که سریع‌ترین عملکرد گرافیکی ممکن را که می‌تواند روی یک گوشی دریافت کرد به مخاطب ارائه می‌دهد؛ به طور کلی این پردازنده گرافیکی جدید نسبت به نسل قبلی خود یعنی Adreno730 پیشرفت فوق‌العاده‌ 63 درصدی داشته است و حداقل تا چهار سال آینده هیچ برنامه و بازی گرافیکی‌ای نمی‌تواند آن را به چالش بکشد. در انتهای مقایسه S23 اولترا و S22 اولترا از نظز پردازنده شاید جالب باشد بدانید، در تست AnTuTu گوشی اس 23 اولترا موفق به کسب امتیاز 1241531 و گلکسی S22 Ultra امتیاز 968359 را در یافت کرد که نشان دهنده برتری Galaxy S23 Ultra 5G می‌دهد.

مقایسه s22 ultra با s23 ultra از نظر دوبین

هر دو گوشی S22 Ultra و S23 Ultra داری یک دوربین اصلی، دو دوربین تله‌فوتو و دوربین اولتراواید و یک فلش LED هستند و همان طور که مشخص است سامسونگ در تعداد لنزها تغییری ایجاد نکرده؛ اما در حسگر هر کدام از آن‌ها تغییرات چشم گیری ایجاد شده است که در زیر به هر کدام از آن‌ها پرداخته‌ایم.

مقایسه دوربین اصلی s22 اولترا با s23 اولترا

در مقایسه دوربین این گوشی باید بگویم اصلی‌ترین تفاوت آن ارتقا حسگر دوربین اصلی از ۱۰۸ مگاپیکسل به ۲۰۰ مگاپیکسلی HP2 است، سامسونگ سعی کرده است با افزایش پیکسل‌ها تصاویری شفاف‌تر و دقیق‌تر ثبت کند که این افزایش باعث شده است تا ابعاد دوربین به 1/1.3 اینچ افزایش پیدا کند و 4 درصد از حسگر اس 22 اولترا بزرگ‌تر باشد، همچنین روی سطح حسگر گلکسی S23 Ultra یک فیلتر رنگی با قابلیت تجمیع ۱۶ به یک با نام تجاری Tetra2pixel استفاده شده است که حاصل آن تصویری ۱۲٫۵ مگاپیکسلی می‌شود که البته سامسونگ با برشی بسیار جزئی، عکس را با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ذخیره می‌کند، به طور کلی در خصوص کیفیت و غلظت رنگ‌ها می‌توان گفت تصاویری که توسط جدیدترین گوشی سامسونگ ثبت می‌شود گرم‌تر، شارپ تر، با کنتراست بالاتر و به واقعیت نزدیک‌تر هستند و نویز کم‌تری دارند.
تفاوت S23 اولترا با S22 اولترا
حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده شده در گلکسی S22 Ultra برای متمرکز شدن بر روی سوژه از 3 درصد از 108 میلیون پیکسلی که دارد استفاده می‌کند این در حالی است که حسگر جدید سامسونگ از تمام ۲۰۰ میلیون پیکسلی که در اختیار دارد و فناوری Super QPD برای تشخیص تغییرات فاز در جهات عمودی و افقی استفاده می‌کند و در نتیجه می‌تواند تصاویری با دقت بالاتری ثبت کند به حدی که می‌توان آن عکس‌ها را در اندازه پوستر چاپ کرد.

مقایسه دوربین‌های تله‌فوتو S22 اولترا با S23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا نیز مانند گلکسی S22 Ultra دو دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی دارد که یکی از آن‌ها قابلیت زوم نوری 3 و دیگری 10 برابری دارد. سامسونگ با ارتقا نرم افزار این حسگرها توانسته است نویز تصویر را بسیار کاهش دهد به‌خصوص تصاویری که در شب یا نور کم گرفته می‌شوند و به طور کلی تصاویری با کیفیت بالاتر ارائه دهد.
این حسگر به کمک دوربین اصلی قادر است عکس‌های پرتره با بزرگ‌نمایی 1x و 3x ثبت کند که تصاویر ثبت شده با بزرگ‌نمایی 1x در جزئیات تفاوت چندانی با یکدیگر نداند؛ اما از نظر طیف رنگی، کنتراست تصویر و رنگ پوست سوژه در گلکسی اس 22 اولترا طبیعی‌تر و چشم‌نوازتر است؛ همچنین عکس‌های پرتره ثبت شده با بزرگ‌نمایی 3x از نظر کیفت و جزئیات نسبت به گلکسی S22 Ultra برتری دارد..

مقایسه دوربین سلفی S22 ultra با S23 ultra

در بخش دوربین سلفی سامسونگ تصمیم گرفته است حسگر 40 مگاپیکسلی گلکسی S22 Ultra با یک حسگر 12 مگاپیکسلی جایگزین کند و برای ارائه تصاویری با نویز پایین و کیفیتی بالا در پردازش تصویر از هوش مصنوعی استفاده کند، به طوری که نه‌تنها ما در گلکسی S23 اولترا شاهد افت کیفیت نیستیم؛ بلکه حتی تصاویری که در حالت شب و نور کم توسط این دوربین ثبت شده است نسبت به قبل بسیار بهتر شده‌اند و از جزئیات بالاتری نیز برخوردار هستند.

خبر داری سامسونگ از چدیدترین پرچم‌دار خودش گلکسی اس 24 اولترا رونمایی کرده!

مقایسه اس 22 اولترا با اس 23 اولترا از نظر باتری

مشخصاتی که سامسونگ برای باتری این دو گوشی خود ارائه کرده است نشان‌دهنده آن است که هر دو از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعتی استفاده می‌کنند، و از شارژ ۴۵ واتی با فناوری شارژ سریع Power Delivery 3.0 و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند، هر دو این گوشی‌ها برای شارژ کامل با شارژر ۴۵ واتی، حدود یک ‌ساعت زمان نیاز دارد؛ اما در عمل چون جدیدترین گوشی سامسونگ از پردازنده بسیار بهینه‌تری نسبت به نسل قبل خود استفاده می‌کند و همچنین قابلیت تنظیم کیفیت خودکار تصویر را دارد این امر باعث افزایش طول عمر باتری شده است.
1 دیدگاه
  1. من قبل از خرید تو سایت‌های مختلف نظرات در مورد s23 ultra خیلی بررسی کرده بودم تا این که به نتیجه رسیدم s23 ultra بخرم الان تقریبا شش ماهه دارم استفاده می‌کنم و واقعا راضیم.
    مرسی از جی‌جی‌مو

دیدگاهتان را بنویسید