4 انقلاب بزرگ اپل در آیفون 15 پرومکس و آیفون 15

بالاخره در 21 شهریور تمام گمانه زنی‌ها در خصوص آیفون 15 پرو مکس و مدل‌های پایه آن پایان یافت و طی مراسم رونمایی آیفون 15، مهندسان اپل دست آوردهای خود را در یک سال گذشته به رخ جهانیان کشیدند؛ به طوری که اپل ادعا می‌کند با رونمایی از آیفون 15 پرو استاندارهای دنیا تکنولوژی را در سرعت انتقال اطلاعات داده، کیفیت دوربین و طراحی مقاوم و در عین حال زیبا و سبک جابه‌جا کرده است. در ادامه به بررسی جزئیات این مراسم،  قیمت آیفون 15، مقایسه گوشی آن با نسل گذشته و در نهایت ارزش خرید آیفون 15 پرومکس و نسخه‌های دیگر آن پرداخته‌ایم.

رونمایی از آیفون 15

در همان ابتدا مراسم مشخص شد حدس و گمان‌ها در خصوص تصمیم اپل برای تغییر نام محصولات خود از پرو به اولترا اشتباه بوده و سری جدید آیفون‌ها نیز دقیقاً مطابق با محصولات گذشته اپل نام گذاری شده‌اند. قبل از شروع بررسی مشخصات آیفون 15 شاید برایتان جالب و البته غرور انگیز باشد که بدانید، در مراسم رونمایی آیفون 15 مهندس جوان ایرانی خانم مریم عظیمی هاشمی به عنوان مهندس کیفیت تصویر دوربین گوشی‌های جدید اپل حضور یافت و از تغییرات و کیفیت شگفت آور دوربین آیفون 15 صحبت کرد.

آیفون 15 پرزرق و برق تر از همیشه

طبق رسم همیشه، اپل در ابتدا به معرفی مدل‌های پایه خود یعنی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس پرداخت و از تغیرات آن نسبت به آیفون 14 سخن به میان آورد. از ویژگی‌هایی که اپل روی آن بسیار تأکید داشت ارائه داینامیک آیلند (Dynamic Island) در مدل‌های پایه و بهبود عملکرد آن بود. این قابلیت که خود اپل آن را جادویی می‌خواند به مخاطبان آیفون 15 امکان مدیرت چندین برنامه را به طور همزمان می‌دهد. همچنین، جزیره پویا ارائه شده در گوشی‌های جدید اپل امکان همگام سازی با فعالیت‌هایی که در حال انجام آن هستید مانند گوش کردن به موسیقی، پاسخ تماس‌ها، استفاده از نقشه و… دارد تا تجربه دلچسب‌تر  و البته سریع‌تری را در هنگام کار کردن با آیفون 15 برای شما به ارمغان آورد.

خرید آیفون 15 پرو مکس

یکی از برتری های هنگامی استفاده از  این جزیره پویا لذت بخش‌تر خواهد شد که در نمایشگری Super Retina XDR که از تکنولوژی اولد (OLED) در ساخت آن بهره گرفته شده و حاشیه‌ای بسیار باریک دارد، استفاده شود. نمایشگر آیفون 15 و آیفون 15 پلاس می‌توانند از فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision) پشتیبانی کنند و تصاویر و ویدئوها را با درخشندگی هرچه بیشتر و رنگ‌هایی مطابق با واقعیت به نمایش بگذارند. از برتری‌های نمایشگر گوشی جدید اپل نسبت به نسل قبلی میزان روشنایی 2000 نیتی آن است که دو برابر آیفون 14 تخمین زده شده است.

صفحه نمایش (inches)
آیفون 156.1 
آیفون 15 پلاس6.7
آیفون 15 پرو6.1 
آیفون 15 پرومکس6.7

برای محافظت از این نمایشگر پرقدرت یک محافظ سرامیکی در نظر گرفته شده که طبق ادعا اپل از هر صفحه نمایشی در دنیای گوشی‌های هوشمند سخت تر و مقاوم تر است و در برابر نفوذ آب و گرد و خاک نیز  از آیفون 15 محافظت می‌کند. امسال نیز مدل‌های پایه اپل بدون هیچ تغییری در دو سایز  6.1 و 6.7 اینچ ارائه شده اند و برخلاف انتظارات نرخ نوسازی آن‌ها افزایش نیافته و در حد یک میان‌رده با نرخ 60 هرتز باقی مانده است؛ اما نمایشگر پرچم‌داران اپل یعنی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها پرداختیم از نرخ نوسازی 120 هرتز و فناوری Always on display نیز بهره می‌برند. این فناوری که در گذشته تنها در اپل واچ‌ها شاهد آن بودیم باعث می‌شود هنگامی که گوشی شما به صورت افقی در حالت Stand by قرار می‌گیرد بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذارد که بر اساس سلیقه شما قابل شخصی سازی است.

استفاده از بدنه هواپیما در طراحی آیفون 15 پرو!

امسال اپل در طراحی پرچم‌داران خود سنگ تمام گذاشته است. چرا که، به گفته مهندسان ارشد این شرکت، ساختار و طراحی نمونه‌‎های گذشته به کلی مورد بازبینی قرار گرفته و برای ساخت آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس از بدنه‌ای و ساختاری منحصر به فرد در دنیای گوشی‌های هوشمند استفاده شده است. به جرئت می‌توان گفت امسال اپل با رونمایی از پرچم‌داران خود با بدنه‌ای تیتانیومی حرکتی انقلابی در صنعت تکنولوژی کرد. زیرا، این اولین بار است آلیاژ تیتانیوم در در این صنعت به کار می‌رود. اپل دلیل انتخاب خود را این گونه توضیح می‌دهد: (( این فلز قدرتمندی مقاومت بسیار بالایی داشته و درخشش بی‌نظیر آن و حاشیه‌ای بسیار باریک زیبایی به گوشی شما خواهید بخشیده که هرگز نمی خواهید آن را زمین بگذارید)) و در ادامه ادعا می‌کند آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس مقاوم ترین بدنه و صفحه نمایش را بین تمام گوشی‌های دیگر که تاکنون عرضه شده‌اند دارند.

قیمت آیفون 15 پرو

جدا از جنس بدنه ما شاهد تغییرات دیگری نیز در طراحی آیفون 15 و آیفون 15 پرومکس و دو مدل دیگر آن هستیم که می توانیم از آن ها نیز به عنوان انقلاب یاد کنیم. اولی انقلاب را می‌توان بی‌سابقه در تاریخ شرکت اپل دانست که آن چیزی جز تغییر درگاه شارژ از لایتنیگ به Type-C نیست. در این تعییر ما شاهد افزایش سرعت شارژ گوشی و البته انتقال اطلاعات هستیم به طوری که می‌توان داده‌ها را با سرعت بی‌نظیر 10 گیگابیت‌برثانیه منتقل کرد. اما دومین شگفتی و انقلاب مربوط به طراحی دوربین‌های آیفون 15 و آیفون 15 پرومکس می‌شود. پنل دوربین استفاده شده در جدیدترین گوشی‌های اپل از بدنه آن جدا نبوده و ساختار یکپارچه‌ای دارد این طراحی باعث شده خمیدگی اطراف پنل بسیار نرم‌تر به نظر برسد رنگی یکسان آن با بدنه زیبایی دو چندانی به گوشی بخشیده است.

4

آخرین تغییری که در طراحی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس شاهد آن هستیم دکمه کلاسیک Silent است که از حالت اسلادی به فشاری تغییر کرده است و طبق گمانه زنی‌ها با دکمه اکشن ادغام شده است. هدف از این ترکیب هوشمندانه اپل دسترسی هرچه راحت‌تر و سریع‌تر کاربران به اپلیکیشن‌های مورد نیازشان است؛ زیرا با فشار دادن و نگه داشتن آن امکان دسترسی به برنامه‌هایی چون دوربین و ضبط صدا فراهم می‌شود البته این قابلیت‌ها به صورت پیش‌فرص برای این دکمه تعریف شده است اما شما می‌توانند با استفاده از برنامه Shortcuts آن را به سلیقه خود شخصی سازی کنید.

حرف آخر

گروه فروشگاهی مبایل جی‌جی‌مو در این نوشته سعی کرد با جزئیات تمام مراسم رونمایی از آیفون 15 پرو مکس و مدل‌های پایه آن را برای شما عزیزان بازگو کند و از تغییر و تحولات آن نسبت به نسل‌های گذشته گوشی‌های اپل و دیگر محصولات موجود در دنیای تکنولوژی صحبت کند. از شما مخاطبان همیشه همراه جی‌جی‌مو می‌خواهیم تا اگر سوالی در خصوص دیگر جزئیات آیفون 15پرو مکس و مدل‌های پایه آن دارید از ما بپرسید و تجربه استفاده خود از این گوشی‌ها  را با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید