تو گوشی برنامه چی نصب کنم؟ | معرفی اپلیکیشن‌‌های کاربردی گوشی موبایل

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های مرتبط با آن‌ها هم بیشتر شد. امروزه در گوگل پلی‌استور یا بازار اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اندرویدی متعددی وجود داره که بسیار کاربردی هستن و روز‌به‌روز همراه با پیشرفت تکنولوژی گوشی‌ها، به‌روزرسانی میشن. در بین تمام این برنامه‌ها، دسته‌هایی وجود داره که نسبت به سایر برنامه‌ها محبوب‌تره و کاربرد بیشتری داره. محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی در بین مردم، صفحات مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام و واتساپ هستن. اما دور از این‌گونه برنامه‌ها، دسته‌بندی‌های دیگه‌ای هم وجود دارن که کار رو براتون آسون می‌کنن و کاربردهای متنوعی هم دارن. ما در این مقاله برخی از این اپلیکیشن های کاربردی رو معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن ساخت پادکست Anchor

اگر ساختن پادکست رو دوست دارید اما برنامه‌ای مفید براش پیدا نمی‌کنین، ما بهتون برنامه‌ی Anchor رو بهتون پیشنهاد میدیم. با این برنامه می‌تونید صدای خودتون و چهار نفر از دوستاتون رو از هر کجای دنیا ضبط کنید. تمام مراحل ساخت پادکست در این اپلیکیشن رایگانه و با گوشی یا تبلت انجام میشه.

کیبورد Grammarly

اگر برای انجام کارهاتون نیاز به تایپ انگلیسی دارید می‌تونید از این برنامه استفاده کنید. بعضی وقت‌ها ممکنه در تایپ فارسی و چه انگلیسی سهوا برخی از کلمات اشتباه بنویسید، املا آن‌ها رو فراموش کنید و یا حتی ممکنه حواستون نباشه و فعل و فاعل و با هم تطابق ندید. در تایپ انگلیسی برنامه‌ی کیبورد grammarly این مسئله رو براتون حل می‌کنه. این کیبورد ایرادات گرامری و املایی و شکل صحیح نوشتن رو براتون مشخص می‌کنه. برای نوشتن ایمیل، پست شبکه‌های اجتماعی و ویرایش متون بلند بسیار کاربردیه. این برنامه ابزارهایی مثل تم روشن و تیره، ارتفاع کیبورد و.. برای شخصی‌سازی در اختیار کاربر قرار میده.

اپلیکیشن Picsart

این اپلیکیشن برای ویرایش عکس و ویدیو طراحی شده. این برنامه علاوه بر اینکه سرگرم و کاربردیه، به افزایش خلاقیت شما در زمینه‌ی ویرایش عکس‌ها و همینطور ساخت‌ عکس‌های جذاب کمک می‌کنه. بخش ویرایش عکس در این اپلیکیشن شامل: انواع مختلف فیلتر‌ها، پاک‌کننده تصویر زمینه، قابلیت روتوش،اضافه کردن متن و بسیاری از ابزار‌های کاربردی دیگه در این زمینه‌اس. در بخش ویرایش ویدیو این برنامه هم می‌تونید روی کلیپ مورد‌نظرتون موزیک بذارید. این موزیک هم می‌تونه از library خود برنامه باشه هم می‌تونه از لیست موزیک گوشیتون انتخاب بشه. همینطور می‌تونید کلیپ رو کراپ کنید یا اونو در یک قاب قرار بدید.

Duolingo

یادگیری زبان‌های مختلف بسیار سرگرم‌کننده و مفرحه. خارج از بحث سرگرمی یادگیری این زبان‌ها یک ضرورت هم محسوب میشه. اگر قصد یادگیری زبان رو دارید اما وقت کافی ندارید یا اگر قصد دارید به فرزندتون زبان آموزش بدید، می‌تونید از اپلیکیشن Duolingo استفاده کنید. با این برنامه می‌تونید بیش از 35 زبان مختلف رو با درس‌های کوتاه، سریع و مفرح یاد بگیرید. درس‌های این برنامه شامل فعالیت‌های مختلف برای صحبت‌ کردن، خواندن، شنیدن، نوشتنه. علاوه بر این می تونه دایره لغات و مهارت‌های گرامری شما رو در زبان‌های مختلف تقویت کنه.

AppLock

اپلیکیشن AppLock بهتون این امکان رو میده که برنامه‌های نصب شده روی گوشیتون بدون اجازه‌ی شما اجرا نشن. در واقع برای این برنامه‌ها رمز عبور تعیین می‌کنه. کار با این اپلیکیشن خیلی راحت و کاربردیه. فقط کافیه بعد از این که برنامه رو نصب کردین، اپلیکیشن‌هایی که قصد تعیین رمز عبور برای آن‌ها دارید رو انتخاب کنید. یکی دیگه از کاربردهایی که داره اینه که می‌تونید آیکون برخی از برنامه‌ها رو از دید بقیه پنهان کنید تا کسی از وجود آن‌ها با خبر نشه.

Google Translate

به احتمال خیلی زیاد با سایت Google Translate آشنا هستید. این سایت یکی از بهترین منابع برای ترجمه متون به زبان‌های مختلف به صورت رایگانه. در حال حاضر این برنامه از 52 زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کنه. این اپلیکیشن به صورت رایگان در گوگل پلی استور قابل دانلوده.

Nordpass

این برنامه امن‌ترین اپلیکیشن برای مدیریت رمز‌های برنامه و سایت‌هاست. این برنامه بهتون کمک می‌کنه تمام رمز‌ها رو داشته باشید، در هر سیستمی بهشون دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن اینه که هیچ‌کدوم از داده‌های شما رو ذخیره نمی‌کنه وهمین موضوع این برنامه رو تبدیل به امن‌ترین برنامه در این زمینه کرده. اپلیکیشن Nordpass رایگانه و نیازی به پرداخت درون شبکه‌ای نداره. همینطور این برنامه فقط برای اندروید طراحی نشده بلکه روی کامپیوتر هم به صورت تحت وب براتون قابل اجراست.

Cassette

اپلیکیشن محبوب Cassette برای کاربران عاشق موزیک بسیار کاربردیه. این برنامه ایرانیه و شما می‌تونید هر موزیکی رو از این برنامه به صورت رایگان گوش بدید. می‌تونید این برنامه رو از گوگل پلی استور دانلود کنید. تنها نکته‌ای که باید بهش توجه کنید اینه که وقتی می‌خواید این برنامه رو دانلود کنید باید اشتراک بگیرید.

Aloha browser

اپلیکیشن Aloha browser یک مرورگر پرسرعت، رایگان و کاملا امنه. تبلیغات آزاردهنده که در تمام مرورگر‌ها دیده میشه، در این مرورگر وجود نداره. فیلم‌ها، موسیقی‌ها و هر فایلی که مدنظرتون هست رو می تونید در این مرورگر ذخیره کنید و هر زمان که خواستید بهشون دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی‌های برجسته مرورگر Aloha browser اینه که از وجود یک VPN داخلی، نامحدود و رایگان بهره میبره و دسترسی شما رو به سایت‌هایی که فیلتر هستن رو راحت می‌کنه.

Spike

اپلیکیشن Spike همزمان با پیشرفت فناوری‌های شبکه، نرم افزار و… توسعه پیدا کرد. کاری که این نرم افزار برای اون طراحی شده مثل برنامه‌ی Gmail عمل می‌کنه. فقط قرار کار خواندن ایمیل‌ها رو براتون آسون کنه. اینجوری که این برنامه صفحه‌ی ایمیل‌های دریافتی رو مثل صفحات واتساپ و تلگرام بهتون نشون میده تا صفحه‌ی inbax مرتب‌تری داشته باشید.

Hocus

این اپلیکیشن یه بازی فکری-معمایی جذابه که هیچوقت قدیمی نمیشه. اگر طرفدار بازی‌های فکری مناسب گوشی برای اوقات فراغتتون هستین این اپلیکیشن رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم. بازیش اینجوریه که باید یه مکعب قرمز در حال حرکت رو روی فضایی که بهتون نشون میده نگه دارید. راحل اول این بازی فکری-معمایی بسیار آسونه اما کم کم رو به سختی میره و همین جذابش می‌کنه. فضایی که بهتون نشون داده میشه، سه بعدیه و شما باید راه درست برای رسیدن به محفظه رو برای مکعب قرمز پیدا کنید.