از اینستاگرام چی میدونی؟ |‌ ترفندهای جالب اینستاگرام

تاحالا شده احساس کنید علی‌رغم استفاده‌ فراوان از رسانه‌های اجتماعی، دانش و اطلاعات کمی در این زمینه دارین؟ تا حالا این اتفاق پیش اومده که احساس کنید در زمینه‌ استفاده از فضاهای مجازی مثل اینستاگرام عقب‌تر از بقیه هستید؟ امروزه کسب‌و‌کار اینترنتی خیلی پر‌رونق شده اما ممکنه صاحبان مشاغل از خیلی از ویژگی‌های این فضاها بی‌خبر باشن. جای تعجب نداره چون رسانه‌های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر و پیشرفت هستن. در این مقاله ما سعی کردیم بعضی از ترفندها و ویژگی‌هایی که در اینستاگرام وجود داره و خیلی از کاربران ممکنه از آن‌ها بی‌خبر باشن رو بررسی کنیم. 

از لود شدن پست جدید مخاطب مورد نظر‌تون با خبر بشید!

در اینستاگرام دلایلی مختلفی می‌تونه وجود داشته باشه که شما یک شخص رو دنبال می‌کنید. این شخص می‌تونه رقیب کاری شما باشه، می‌تونه فردی باشه که پست‌های آموزشی میذاره و مشا از آن‌ها استفاده می‌کنید. در اکثر مواقع کاربر به‌دنبال این هست که به محض لود شدن پست فالوور مورد نظرش، پست رو ببینه. اینکه به صورت مداوم صفحه‌ی فرد رو چک کنه و منتظر باشه پست گذاشته بشه کار بیهوده‌ایه. اینستاگرام یه ویژگی خوب به برنامش اضافه کرده که شما رو از لود شدن پست فالوورهایی که خودتون مشخص می‌کنید مطلع می‌کنه. برای‌ اینکه هر زمان از لود شدن پست مورد نظرتون مطلع بشید کافیه به حساب فرد برید. سپس در قسمت بالای صفحه نمادی که مثل زنگوله هست رو انتخاب کنید. گاهی ممکنه این نماد دیده نشه، برای استفاده از ویژگی اینستاگرام می‌تونید روی سه نقطه‌ای که در بالای صفحه وجود داره ضربه بزنید و گزینه‌ی Turn On Notification رو انتخاب کنید.

فیلترهای برنامه رو مرتب و یا به دلخواه تنظیم کنید!

همونطور که می‌دونید بخش استوری اینستاگرام کلی فیلترهای جذاب داره که در هر به‌روز‌رسانی فیلتر‌های جدید بهش اضافه میشه. اما ممکنه هرکس به هر دلیلی از خیلی از این فیلتر‌ها خوشش نیاد و یا بخواد به محض باز کردن بخش استوری، فیلتر‌های مورد نظرش رو ببینه. خبر خوب اینکه اینستاگرام این امکان رو به کاربرانش میده. برای این‌کار پست جدیدی رو حاضر کنید و مثل قبل وارد صفحه‌ی فیلتر بشید. به انتهای لیست فیلتر برید و گزینه‌ی Manage رو انتخاب کنید. در کنار فیلتر روی ۳ خط خاکستری ضربه بزنید و نگه دارید. از این طریق می‌تونید فیلتر‌رو به سمت بالا یا پایین بکشید. اگر قصد پنهان کردن فیلتر رو دارید، کافیه روی علامت تیک سمت راست ضربه بزنید.

شدت فیلتر‌ها رو تنظیم کنید!

گاهی ممکنه یک فیلتر نظر شما رو به خودش جلب کنه اما حس کنید که فیلتر در شدت کمی زیاده‌روی کرده. خب فیلتر ها به طور پیش‌فرض روی حداکثر شدت تنظیم شدن. اما شما می‌تونید این شدت رو تنظیم کنید. اما چطوری؟! زمانی که فیلتر مورد‌نظر رو انتخاب کردین دو‌بار روی عکس ضربه بزنید. با این‌کار یک نوار لغزنده روی صفحه نشون داده میشه که با این نوار می‌تونید شدت رو کم یا زیاد کنید. وقتی به سطح دلخواهتون رسیدین گزینه‌ی Done رو انتخاب کنید.

هشتگ‌های اضافی رو مخفی کنید!

اگر در اینستاگرام کسب‌و کار اینترنتی راه انداختید، برای دیدن شدن محتوایی که تولید می‌کنید باید از هشتگ استفاده کنید. اما باید این را در نظر بگیرید که استفاده بیش از حد از هشتگ می‌تونه کپشن شما رو شلوغ کنه. البته چند راه وجود داره که از این شلوغی در کپشن جلوگیری می‌کنه. یکی از این راه‌ها استفاده از ویژگی خط‌‌‌شکن توسط گزینه‌ی return در کیبورد گوشیه. هر متنی بعد از ۳ خط پنهان میشه. تنها در صورتی تمام متن مشخص میشه که از گزینه‌ی more option استفاده کنید. گزینه‌ی دیگر در این زمینه اینه که هشتگ‌های زیر پست رو به‌طور کامل حذف کنید و در عوض ازشون در کامنت استفاده کنید.

احراز هویت دو عاملی تنظیم کنید!

همیشه در تمام رسانه‌های مجازی این تهدید وجود داره که حساب شما توسط هکر‌ها، از دسترس شما خارج بشه یا به اصطلاح هک بشه. محتاط بودن در مورد امنیت دیجیتال کمی سخته و میشه گفت به صورت مطلق وجود نداره. اما شما می‌تونید یک لایه‌ی حفاظتی برای حسابتون ایجاد کنید. برای این‌کار باید احراز هویت دو عاملی رو فعال کنید. وارد پروفایل شخصی خودتون بشید و در قسمت Settings گزینه‌ی Security رو انتخاب کنید. بعد از آن گزینه‌ی Two Factor Authentication رو انتخاب کنید. بعد از این‌کار گزینه‌ای با عنوان Require Security Code رو انتخاب کنید. طی یک پیام متنی بهتون اطلاع داده میشه که هربار که قصد ورود به سیستم رو داشتید اینستاگرام یک کد امنیتی براتون ارسال می‌کنه. اگر شماره موبایلتون رو قبلا به سیستم نداده باشید. این برنامه ازتون درخواست می‌کنه که شمارتونو وارد کنید. 

عکس‌هایی که در آن تگ شدید رو پنهان کنید!

تگ شدن در عکس کاربران دیگه می‌تونه راه بسیار عالی برای نشون دادن محتوای شما در اینستاگرام باشد. اما این ویژگی همیشه مثبت نیست. ممکنه در محتوایی تگ بشید که قصد ندارید به آن موضوع مرتبط باشید. می‌تونید این عکس‌ها رو از چشم سایرین پنهان کنید. برای این کار به نمایه ی خودتون برید. درست بالای پست‌هایی که گذاشتید سه ردیف آیکون قرار داره. آیکون آخر که مثب تصویر یک آدم در کادره، مربوط به پست‌هاییه که در آن‌ها تگ شدید. بعد از وارد شدن به این قسمت، نماد تنظیمات رو انتخاب کنید در آن گزینه‌ی Hide Photos بهتون نشون داده میشه. این‌کار پست‌ها رو حذف نمی‌کنه فقط در نمایه‌ی شما نشون داده نمیشه.

به جای مسدود کردن دنبال کنندگان، آن‌ها رو محدود کنید!

شما دنبال کننده‌ای دارین که پیام‌ها یا نظراتش زیر پست‌هایی که می‌ذارید شما رو اذیت کنه؟ ممکنه این فرد کسی باشه که نتونید به راحتی مسدودش کنید. خب محدودش کنید! برای این‌کار وارد حساب کاربری اون شخص بشید و با زدن سه نقطه در بالای صفحه، گزینه‌ی Restrict (محدود کردن) رو انتخاب کنید. بعد از این‌کار اگر کاربر کامنتی برای پست‌های شما بنویسه فقط برای خودش نمایش داده میشه. اگر پیامی هم در دایرکت ارسال کنه به صورت یک درخواست براتون نشون داده میشه.

اکسپلور اینستاگرام رو پاک‌سازی کنید!

همه‌ی ما با اکسپلورر یا بخش جستجوی این برنامه آشنایی داریم. گاهیی ممکنه پست‌هایی در این بخش نشون داده باشه که براتون جالب نباشه و نخواید که اون پست یا پست‌های مربوط به اون رو ببینید. برای جلوگیری از این اتفاق اکسپلورر رو پاک‌سازی کنید. روی سه‌نقطه‌ی بالای پستی که مورد علاقتون نیست رو ضربه بزنید. بعد گزینه‌ی not interested رو انتخاب کنید. بعد از این کار پست‌های مربوط به آن کمتر نمایش داده می‌شود. البته اینستاگرام این قابلیت رو داره که بعد از مدتی پست‌هایی رو بهتون نشون بده که شما لایک کردید.

نام قبلی پیج مورد‌نظر رو ببینید!

خیلی از پیج‌هایی که کاری هستن ممکنه به هر دلیلی اسم پیج رو عوض کنن. شما می‌تونید اسم قبلی این پیج‌ها رو ببینید. این راهکار فقط برای صفحه‌هایی در اینستاگرام است که کاری هستن و روی صفحه‌های شخصی جواب نمیده. برای این کار وارد حساب کاربری مورد نظر بشید و با زدن سه نقطه گزینه‌‌ی About this account رو انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه مواردی براتون نمایش داده میشه که شامل:

تاریخ پیوستن(Date joined) که زمانی رو که پیج وارد اینستاگرام شده رو نشون میده.

حساب مستقر در (Account based in) که نشون میده این پیج در کدوم کشور مستقر شده.

نام‌های کاربری قبلی (Former usernames) که نام‌هایی که از روز اول ساخت پیج تا الان توسط صاحب آن ثبت شده رو نشون میده.

حساب‌های دارای دنبال کنندگان مشترک( Account with shared followers) که حساب‌های کاربرانی رو می‌بینید که با این حساب دنبال کننده‌ی مشترک دارن.

پیام‌هایی که براتون ارسال میشه رو مخفیانه بخونید!

گاهی ممکنه یک نفر پیامی براتون ارسال کنه و شما نخواید که او متوجه بشه که پیامش توسط شما خونده شده. برای این‌کار یک راه باحال داریم. وارد setting (تنظیمات) پروفایل خودتون بشید و به بخش privacy (خصوصی) برید. در قسمت Restricted accounts (حساب‌های محدودشده) روی continue ضربه بزنید. نام کاربری که برای شما پیامی ارسال کرده و شما قصد دارید که متوجه نشه که پیامش رو خوندید؛ انتخاب کنید.

ذخیره‌ کردن عکس‌هایی که پست می کنید!

گاهی ممکنه عکسی رو در اینستاگرامتون ویرایش و پست کنید و بعدش با خودتون بگید کاش می‌شد این عکس رو با همین کیفیت ذخیره کنم. باید بهتون بگیم که می‌تونید این‌کار رو انجام بدید. به بخش setting حساب کاربری خودتون برید و گزینه ی original post (پست‌های اصلی) رو انتخاب کنید. بعد گزینه‌ی save original post (ذخیره پست‌های اصلی) را فعال کنید. بعد از آن هر پستی که در اینستاگرام منتشر کنید به صورت خودکار در گالری شما ذخیره میشه.