گوشی های ضد آب برتر
۲۰ گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مقاومت در برابر آب به یکی از ویژگی‌های ضروری در میان گوشی‌های هوشمند ممتاز تبدیل شده است. بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در حال گنجاندن این ویژگی در محصولات خود هستند و در حالی که هیچ گوشی واقعا ضد آب نیست، اکثر آن‌ها حداقل یکی دو بار از نفوذ آب جان سالم به در خواهند برد.

استاندارد IP: آیا شما به یک گوشی ضد آب نیاز دارید؟

چگونه می‌توان تشخیص داد که یک گوشی ضد آب است یا نه؟ و واقعا یک دستگاه چقدر می‌تواند نفوذ آب را تحمل کند؟ مجبور نیستیم که به اظهارات تولیدکنندگان اعتماد کنیم. IP استاندارد محافظت از نفوذ در صنعت موبایل، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نشان می‌دهد. این نشان معمولا شامل حروف IP و به دنبال آن چند عدد است. اولین عدد نشان دهنده مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار و دومی سطح مقاومت آن در برابر آب را ارزیابی می‌کند.

بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب قبلا از نظر ظاهری زشت بودند اما امروزه دستگاه‌های شیکی هستند که در برابر آب مقاوم هستند و حتی می‌توان آن‌ها را بدون مشکل به زیر آب برد. بسیاری از گوشی‌های هوشمند برتر موجود دارای درجه‌ای از مقاومت در برابر آب هستند و می‌توانید بدون ترس از آسیب دیدن گوشی خود در کنار استخر عکس بگیرید یا از آن در باران استفاده کنید. برای پیدا کردن چنین گوشی‌هایی به دنبال استاندارد IP67 یا IP68 در بین ویژگی‌های آن‌ها باشید. البته حتی معمولی‌ترین گوشی‌ها نیز کاملا از چنین آسیبی مصون هستند. دستگاه‌های موجود در این لیست و در واقع، هر گوشی هوشمندی که امروزه بخرید دارای یک استاندارد IP است که درجه‌ای از میزان نفوذ آب را نشان می‌دهد. شما برای محافظت از گوشی خود در برابر آب باید به دنبال عدد ۷ یا بالاتر در رقم دوم استاندارد IP باشید. هر عددی کم‌تر از آن به این معناست که دستگاه می‌تواند در برابر پاشش آب مقاومت کند اما تحمل غوطه‌ور شدن در آن را ندارد.

بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب کدامند؟

همه مدل‌های آیفون ۱۴ اپل ویژگی مقاومت در برابر آب را با کیفیت بالا ارائه می‌کنند اما تنها یک گوشی در این بین تاج و تخت را از آن خود می‌کند. به همین خاطر ما آیفون ۱۴ پرو مکس را در ابتدای لیست آورده‌ایم، زیرا بهترین تجربه ممکن از یک گوشی هوشمند را ارائه می‌کند و هم‌چنین دارای استاندارد مقاومت IP68 است. اگر نمی‌خواهید برای ویژگی‌های دیگر پرو هزینه اضافی بپردازید، آیفون ۱۴ جایگزین خوبی است و حتی‌ اگر می‌خواهید بیشتر صرفه‌جویی کنید، آیفون ۱۲ یا آیفون اس‌ای نیز گزینه‌های دیگر شما هستند.

جدیدترین مدل‌های سامسونگ و گوگل از جمله گلکسی اس‌۲۲ اولترا با مشخصات ۵ فوتی ساخته شده‌اند و از نظر فنی واجد شرایط استاندارد IP68 هستند. این بدان معناست که این گوشی‌ها می‌توانند تا عمق ۱ متر در آب غوطه‌ور شوند (عمق رسمی از دستگاهی به دستگاه‌ دیگر متفاوت است).

در بین گوشی‌های ارزان‌تر، متاسفانه اکثر مدل‌های موتورولا، نوکیا و حتی وان‌پلاس (تا حدی) از گنجاندن ویژگی مقاومت در برابر آب واقعی در دستگاه‌های خود صرف‌نظر می‌کنند و این خصوصیت از طریق استفاده از یک پوشش نانوی آب‌گریز به سایر خصوصیات افزوده می‌شود. در این صورت اگر کسی کمی نوشیدنی روی گوشی شما بریزد، این پوشش شاید شما را نجات دهد اما اگر گوشی در ته استخر فرو برود، کمکی نخواهد کرد. شما چنین دستگاه‌هایی را در لیست بهترین گوشی‌های ضد آب پیدا نخواهید کرد.

۱. آیفون ۱۴ پرو مکس

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۷ اینچ

دوربین پشت: ۴۸ مگاپیکسل عریض، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو

دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

پردازنده: A16 Bionic

عمر باتری: ۱۴ ساعت و ۴۲ دقیقه 

نکات مثبت

+ بهترین دوربین بین گوشی‌های هم‌رده

+ بهترین قدرت پردازش در بین گوشی‌های هم‌رده فعلی

+ عمر باتری شگفت‌انگیز

+ صفحه نمایش عالی

نکات منفی

– شارژ آهسته

– اندازه‌ بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های قبلی پرو مکس

همان‌طور که از گوشی لوکسی مانند آیفون ۱۴ پرو مکس انتظار دارید، این موبایل کاملا در برابر آب مقاوم است. اپل با استاندارد IP68 قول داده که تمامی گوشی‌های جدیدش از جمله آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، تا ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب مقاومت کنند که اگر گوشیتان از دستتان در آب بیافتد، زمان زیادی برای پیدا کردن آن داشته باشید. علاوه بر این، در این گوشی شاهد پکیجی از بهترین دوربین‌های گوشی و عملکرد فنی، یک صفحه‌نمایش جدید فوق‌العاده و حالت نمایش همیشه روشن و به نوعی عمر باتری بهتر هستیم. آیفون ۱۴ پرو تقریبا شبیه به پرو مکس است اما این گوشی قطعا گزینه بهتری به نظر می‌رسد. نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری طولانی‌تر آن شاید تنها تفاوت‌های ممکن باشند اما همین ویژگی‌ها برای تبدیل کردن این گوشی به بهترین آیفونی که در حال حاضر می‌توانید داشته باشید کافی هستند.

۲. آیفون اس‌ای ۲۰۲۲

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP67

نمایشگر: ۴.۷ اینچ

دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۷ مگاپیکسل

پردازنده: Bionic A15

عمر باتری: ۱۳ ساعت و ۳۳ دقیقه

نکات مثبت

+ بهترین عملکرد در ازای پول پرداختی

+ کیفیت عکس بسیار خوب

+ طراحی بادوام

نکات منفی

– نمایشگر کوچک با حاشیه‌های بزرگ

– دوربین بدون حالت شب

 نسل سوم و جدید آیفون اس‌ای در واقع دارای همان پردازنده پرسرعت A15 Bionic از آیفون‌های پرچم‌دار ۲۰۱۹ در بدنه آیفون ۸ است و علاوه بر این، همان ویژگی ضد آب بدنه آیفون ۸ نیز را دارد. این گوشی با استاندارد IP67 ساخته شده و می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق ۳.۳ فوتی (۱ متری) آب مقاومت کند.

اما چیزی که مقاومت آیفون اس‌ای در برابر آب را بسیار خاص می‌کند، قیمت مقرون به صرفه این گوشی است. آیفون اس‌ای با قیمت ۴۲۹ دلار ارزان‌ترین آیفون دارای استاندارد IP و مقاوم در برابر آب است (و بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت اندروید را نیز پشت سر می‌گذارد). این گوشی هم‌چنین از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و از بدنه‌ای آلومینیومی و شیشه‌ای برخوردار است که همین خصوصیت آن را در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی با قیمت مشابه بسیار عالی جلوه می‌دهد.

۳. آیفون ۱۴

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۱ اینچ

دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

پردازنده: A15 Bionic

عمر باتری: ۷ ساعت و ۴۱ دقیقه

نکات مثبت

+ کیفیت عکاسی عالی

+ پردازنده قوی

+ نمایشگر باکیفیت

نکات منفی

– عدم وجود رفرش ریت ۱۲۰ هرتز

-نبود دوربین زوم اپتیکال

– شارژ کند

آیفون ۱۴ فاقد چند ویژگی خاص است اما هم‌چنان با گوشی‌های هم‌خانواده پرو در زمینه ضدآب بودن همگام است. این گوشی می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق ۲۰ فوتی آب دوام بیاورد و از صفحه‌ نمایشی سرامیکی برخوردار است که در صورت افتادن گوشی روی زمین سخت، از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند.

آیفون ۱۴ صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی مشابه مدل‌های پرو، دوربین تله فوتو، سنسور لیدار و نمایشگر همیشه روشن گوشی‌های پرو را ندارد. با این حال، قیمتش پایین‌تر است و کیفیت عکاسی و پردازش آن هم‌چنان بیشتر رقبای اندرویدی را در هم می‌کوبد و همین خصوصیات آیفون ۱۴ را به دستگاهی ارزشمند برای کاربران تبدیل می‌کند.

۴. سامسونگ گلکسی اس‌۲۲ اولترا

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68 

نمایشگر: ۶.۸ اینچی

دوربین پشت: ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری

دوربین جلو: ۴۰ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱

عمر باتری: ۹ ساعت و ۵۰ دقیقه

نکات مثبت

+ مقاومت در برابر آب تا عمق ۱.۵ متر

+ رفرش ریت تطبیقی ​​برای صفحه نمایش

نکات منفی

– وزن زیاد

– عمر باتری کم

سامسونگ گلکسی اس۲۲ اولترا مانند سایر پرچم‌داران گلکسی دارای مقاومت IP68 در برابر آب است، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی آن را در عمق ۵ فوتی آب بیاندازید اما ارزش واقعی این فبلت به ویژگی‌های دیگر آن مربوط می‌شود. این گوشی اولین گوشی خارج از سری گلکسی نوت دارای قلم داخلی است. هم‌چنین دو لنز تله فوتو در پشت آن مشاهده خواهید کرد تا هنگام زوم کردن روی عکس، جزئیات بیشتری را ثبت کنید.

صفحه نمایش ۶.۸ اینچی آن رفرش ریت خوبی دارد که بسته به کاری که انجام می‌دهید قابل تنظیم است. برای مثال، هنگامی جستجو در صفحات وب رفرش ریت آن به حداکثر میزان ممکن و ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

۵. آیفون ۱۲

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۱ اینچ

دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

پردازنده: A14 Bionic

عمر باتری: ۸ ساعت و ۲۵ دقیقه

نکات مثبت

+ مقاومت بالا در برابر عوامل بیرونی

+ دوربین دوگانه فوق‌العاده

+ طراحی جذاب

نکات منفی

– عمر باتری کم‌تر از حد متوسط

اکنون بیش از دو سال از عرضه آن می‌گذرد اما آیفون ۱۲ هم‌چنان دارای همان میزان مقاومت ضد آب آیفون ۱۳ است و قیمت ارزان‌تری دارد.

چیپست آن هنوز از هر گوشی اندرویدی قدرتمندتر است، حتی اگر تراشه‌های جدیدتری را جایگزین آن کرده باشند. دوربین‌های دوگانه آن عکس‌های خارق‌العاده‌ای می‌گیرند. این گوشی پس از به‌روزرسانی به iOS 16، تمام آپدیت‌های نرم‌افزاری آیفون ۱۴ را نیز در اختیار خواهد داشت. با این حال، باتری آن در مقایسه با آیفون ۱۴ ضعیف‌تر اما در عوض قیمت آن ۵۹۹ دلار است.

۶. وان‌پلاس ۱۰ پرو

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

دوربین پشت: ۴۸ مگاپیکسل اصلی، ۵۰ مگاپیکسل فوق عریض، ۸ مگاپیکسل تله فوتو با زوم ۳.۳ برابری

دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل

نمایشگر: ۶.۷ اینچ

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱

عمر باتری: ۱۱ ساعت و ۵۲ دقیقه

نکات مثبت

+ عمر باتری عالی

+ طراحی جدید و زیبا

+ قیمتی پایین‌تر از پارسال

نکات منفی

– تله فوتو ۸ مگاپیکسلی

– فقط نسخه T-Mobile دارای استاندارد IP است

وان‌پلاس ۱۰ پرو جدیدترین پرچم‌دار اندرویدی و در واقع، به دلیل طراحی زیبا، صفحه نمایش، دوربین و عمر باتری عالی، از دستگاه‌های جدید مورد علاقه کاربران است. می‌توانید اطمینان داشته باشید که این گوشی با داشتن استاندارد IP68، از نفوذ آب جان سالم به در می‌برد! البته اگر و اگر نسخه T-Mobile را خریداری کنید.

این گوشی اندرویدی برای اکثر مردم اروپا و آمریکا قابل تهیه و قیمت آن ۸۹۹ دلار است. دوربین‌های آن بهترین دوربین‌هایی هستند که تا به حال در گوشی‌های وان‌پلاس دیده‌ایم. وان‌پلاس امسال از نظر نرم‌افزاری واقعا بهتر شده و قدرت پردازش آن بالا و سریع است.

۷. گوگل پیکسل ۶ پرو 

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68 

نمایشگر: ۶.۷ اینچی 

دوربین پشت: ۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، تله فوتو ۴۸ مگاپیکسل، زوم اپتیکال ۴ برابری

دوربین جلو: ۱۱ مگاپیکسل

پردازنده: Tensor

عمر باتری ۷ ساعت و ۴۹ دقیقه

نکات مثبت

+ دوربین باورنکردنی

+ پردازنده قوی

+ طراحی جدید و زیبا

+ مقرون به صرفه‌تر از سایر پرچم‌داران

نکات منفی

– عمر باتری کوتاه‌تر از رقبا

اگر به دنبال بهترین تجربه استفاده از دوربین‌های اندرویدی هستید، پیکسل ۶ پرو مناسب شماست. این گوشی نه تنها دارای استاندارد IP68 در برابر آب، بلکه دارای تراشه کاملا جدید Tensor و طراحی جدید و تازه‌ای است. در واقع پیکسل ۶ پرو بهترین گوشی گوگل محسوب می‌شود.

این گوشی از سخت‌افزار چشم‌گیر گرفته تا نرم‌افزار عالی آن، بهترین تجربه اندرویدی ممکن است و به خوبی‌ در عمق ۱.۵ متری آب دوام می‌آورد. علاوه بر این‌ها قیمت آن نیز صدها دلار کم‌تر از سایر پرچمداران است.

۸. گوگل پیکسل ۶

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۴ اینچ

دوربین پشت: ۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل

پردازنده: Tensor

عمر باتری: ۸ ساعت و ۱۳ دقیقه

نکات مثبت

+ استفاده از تراشه Tensor

+ قابلیت ویرایش عکس عالی

+ پشتیبانی از اندروید ۱۲

+ قیمت عالی

نکات منفی

– عمر باتری کم

گوگل با پیکسل ۶ به دوران دراوینگ بورد بازگشت و نتیجه نهایی کار یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر بازار است. دوربین‌های این گوشی فوق‌العاده خوب هستند و سخت‌افزار و نرم‌افزار آن نیز به خوبی یک‌دیگر را تکمیل می‌کنند.

در هر صورت، باید بگوییم که عمر باتری پیکسل ۵ جزو بهترین‌ها نیست. با این حال، این گوشی دستگاهی عالی با صفحه نمایشی خوب است و با وجود استاندار IP68 مقاومت در برابر آب، مطمئن باشید که اگر آن را در آب بیاندازید قطعا سالم می‌ماند.

۹. سامسونگ گلکسی اس۲۲ پلاس

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68 

نمایشگر: ۶.۶ اینچ

دوربین پشت: ۵۰ مگاپیکسل عرض، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری

دوربین جلو: ۱۰ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱

عمر باتری: ۹ ساعت و ۴۶ دقیقه

نکات مثبت

+ مقاومت بالا در برابر آب

+ نمایشگر دینامیک عالی ۱۲۰ هرتزی

+ زوم قدرتمند دوربین

نکات منفی

– بدون شارژر یا اسلات میکرو اس‌دی

– عمر باتری کم‌تر از حد متوسط

اگر به دنبال حداکثر امکانات و ویژگی‌های برتر هستید به سراغ گلکسی اس‌۲۲ اولترا بروید اما در غیر این صورت و با صرف هزینه کم‌تر، گلکسی اس‌۲۲ پلاس را تهیه کنید. قیمت این گوشی از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود اما درست مانند سایر نسخه‌های اس‌۲۲ دارای صفحه نمایش تطبیقی ​​و تراشه اسنپدراگون ۸ است.

سامسونگ در این گوشی نیز از گنجاندن ویژگی مقاومت در برابر آب چشم‌پوشی نمی‌کند. این گوشی مانند نسخه اولترا که گران‌تر است می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری دوام بیاورد. گلکسی اس۲۲ پلاس صفحه نمایش بزرگی دارد و از امکان شارژ سریع ۴۵ واتی بهره می‌برد.

۱۰. گوگل پیکسل 6a

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP67

نمایشگر: ۶.۱ اینچ

دوربین پشت: ۱۲.۲ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل

پردازنده: Tensor

عمر باتری: ۶ ساعت و ۲۹ دقیقه

نکات مثبت

+ دوربین باکیفیت

+ نمایشگر عالی

+ مقاومت بالا در برابر آب

+ پردازنده عالی

نکات منفی

– عمر باتری کم

گوگل با پیکسل 5a ویژگی مقاومت در برابر آب را به سری پیکسل A افزود و این روند را با پیکسل 6a ادامه داد. این گوشی ۴۴۹ دلاری دارای استاندارد IP67 است و می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه زیر آب دوام بیاورد و هم‌چنین صفحه نمایش و پردازنده‌ای بسیار خوب دارد (مخصوصا نسبت به قیمت آن).

اما نکته مثبت اصلی آن کیفیت دوربینش هنگام عکاسی است. بدون شک پیکسل 6a بهترین دوربین را در بین گوشی‌های زیر ۵۰۰ دلار دارد. اگر بودجه کمی دارید و بهترین دوربین را در قبال پول خود می‌خواهید پیکسل 6a بهترین گزینه برای شماست.

۱۱. سامسونگ گلکسی اس۲۱ اف‌ای

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۴ اینچ

دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸۸۸

عمر باتری: ۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقه

نکات مثبت

+ مقاومت بالا در برابر آب

+ قیمت مناسب نسبت به دستگاه‌های مشابه

نکات منفی

– فضای ذخیره‌سازی کم

سامسونگ گلکسی اس۲۱ اف‌ای در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه شد و اگر نمی‌خواهید پول بیشتری برای دستگاه گلکسی اس‌۲۲ خرج کنید، این گوشی یکی از بهترین گزینه‌های ضد آب است. طراحی و کیفیت ساخت آن به اندازه سایر گوشی‌های گلکسی ممتاز نیست اما در عوض برای خرید گلکسی اس۲۱ اف‌ای هزینه‌ قابل‌توجه کم‌تری را پرداخت خواهید کرد. ناگفته نماند که این گوشی‌ دارای استاندارد IP68 است.

این دستگاه بهترین ویژگی‌هایی را که در سری گلکسی اس۲۱ دیده بودیم به کاربران ارائه می‌کند و دارای پردازنده اسنپدراگون ۸، رم ۸ گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی و صفحه نمایش ۶.۴ اینچی فول‌اچ‌دی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. علاوه بر این، یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و یک سیستم دوربین سه‌گانه دارد.

۱۲. ویوو اکس۸۰ پرو

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۷۸ اینچ

دوربین پشت: ۴۸ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱

عمر باتری: ۱۳ ساعت و ۴۷ دقیقه

نکات مثبت

+ سرعت شارژ بالای باتری

+ دوربین باکیفیت

نکات منفی

– عدم دسترسی در بازار برای همه کاربران

ویوو اکس۸۰ پرو در اکثر بازارها در دسترس نیست اما می‌توان آن را وارد کرد و در این صورت قطعا در لیست بهترین گوشی‌های ضد آب همه کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی جدا از استاندارد IP68، دارای مشخصاتی قدرتمند و طراحی فوق‌العاده‌ای است و به لطف اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و رم ۱۲ گیگابایتی عملکردی خیره‌کننده دارد.

ویوو باتری بزرگی دارد اما می‌توانید آن را به سرعت شارژ کنید، زیرا دارای قابلیت شارژ سیمی ۸۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی است. هم‌چنین نباید از صفحه‌نمایش بزرگ آن نیز بگذریم که دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. علاوه بر این‌ها، یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آن سیستم دوربینش است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

۱۳. شیائومی اس۱۲ اولترا

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۷۳ اینچ

دوربین پشت: ۵۰ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱

عمر باتری: ۱۴ ساعت و ۱۲ دقیقه

نکات مثبت

+ مقاومت بالا در برابر آب

+ دوربین با کیفیت

نکات منفی

– کیفیت پایین ساخت

شیائومی اس۱۲ اولترا برای کسانی که به دنبال یک دستگاه ضد آب هستند، به دلیل استاندارد IP68 آن قطعا یکی از بهترین گوشی‌های ممکن است. این گوشی یکی از معدود دستگاه‌های دارای سنسور یک اینچی است که تجربه‌ای جذاب را هنگام استفاده از دوربین برای کاربر رقم می‌زند.

جدای از قدرت دوربین، این گوشی یک دستگاه رده بالا در سراسر جهان است و صفحه نمایشی ۶.۷۳ اینچی و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به اسنپدراگون ۸ نسل ۱، ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد و باتری آن نیز ۴۸۰۰ میلی آمپری است.

۱۴. سونی اکسپریا ۱ IV

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۵ اینچ

دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱

عمر باتری: ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

نکات مثبت

+ مقاومت مناسب در برابر آب

+ باتری با دوام

نکات منفی  

-دوربین نه چندان با کیفیت

سونی برند بزرگ اصلی گوشی‌های اندروید ضد آب است و با اکسپریا ۱ IV این سنت را زنده نگه می‌دارد. این پرچم‌دار جدید دارای استاندارد IP68 در برابر گرد و غبار و آب است و یکی از معدود دستگاه‌هایی است که پورت ۳.۵ میلی متری دارد.

این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱، ۱۲ گیگابایت رم، حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. این محصول هم‌چنین یک دوربین پشت سه‌گانه دارای سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی (اصلی، تله فوتو، فوق عریض) دارد و علاوه بر این دارای صفحه نمایشی فوق‌العاده با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است و در بین گزینه‌های مقرون به صرفه جای می‌گیرد.

۱۵. کت اس۶۲ پرو

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP69

نمایشگر: ۵.۷ اینچ

دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۶

عمر باتری: ۹ ساعت و ۵۱ دقیقه

نکات مثبت

+ مقاومت بالا در برابر آب و گرد و خاک

+ طراحی مستحکم

+ دوربین حساس حرارتی

نکات منفی

– ظاهر نه‌چندان جذاب

– پردازش‌گر ضعیف

– ظرفیت باتری کم

این گوشی بر خلاف سایر گوشی‌های برند کت، آن جذابیت ظاهری لازم را ندارد و بیشتر یک دستگاه تخصصی پر از تجهیزات است که یکی از مقاوم‌ترین طراحی‌ها را بین گوشی‌های هوشمند دارد. این دستگاه دارای استاندارد IP69 است و در عمق ۱.۵ متری تا ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد.

جدای از این ویژگی برجسته، بدنه مقاوم اس۶۲ پرو در برابر ضربه‌های زیاد و تغییرات دمایی با موفقیت تست شده است و هم‌چنین گوریلا گلس ۶ برای محافظت از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی فول‌اچ‌دی و یک پوشش آلومینیومی ضد لغزش در پشت خود دارد. کار با این گوشی‌ حتی با دست‌های خیس یا با دستکش نیز آسان است.

لبه‌های گرد آن آلومینیومی هستند که با سه پیچ در هر طرف در جای خود ثابت شده‌اند. اس۶۲ مانند سری قبلی هم‌چنان دارای یک دوربین حرارتی است که ماژول‌های آن تا حدودی از پشت بیرون زده‌اند. ظرفیت باتری از ۴۵۰۰ به ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش یافته است. قدرت پردازنده‌ آن از یک تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶ تامین می‌شود که البته کمی ضعیف است.

۱۶. ایسوس زنفون ۸

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۵.۹ اینچ

دوربین پشت: ۶۴ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۵

عمر باتری: ۸ ساعت و ۵۴ دقیقه

نکات مثبت

+ خوش‌دست

+صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی شفاف

+ پردازنده عالی

نکات منفی

– عمر باتری کم

– طراحی متوسط

گوشی‌های کامپکت اندرویدی ارزش خرید کمی دارند، به خصوص آن‌هایی که دارای صفحه نمایش زیر شش اینچ هستند. ایسوس ما را با نسخه ساده‌تر پرچم‌دار خود (زنفون ۲۰۲۱) شگفت‌زده کرد. زنفون ۸ دوربین تاشوی نمادین سری قبلی را ندارد اما در عوض دارای طراحی چشم‌گیر و اندازه‌ای مناسب و صفحه نمایشی ۵.۹ اینچی است که این نقص را جبران می‌کنند.

علاوه بر این، پردازنده‌ای در سطح پرچم‌دار قبلی و دوربین‌های پشتی دوگانه مناسبی دارد. عمر باتری می‌توانست بهتر از این باشد اما به هر حال، این گوشی‌ از نظر ما گزینه ارزشمندی است.

۱۷. شیائومی می۱۱ اولترا

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP67

نمایشگر: ۶.۸۱ اینچ

دوربین پشت: ۵۰ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۲۰ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۵

عمر باتری: ۱۳ ساعت و ۵۷ دقیقه

نکات مثبت

+ سخت‌افزار برجسته

+ صفحه نمایش خیره‌کننده

+ شارژ فوق سریع

نکات منفی

– ماژول دوربین زشت

– پشتیبانی ضعیف به‌روزرسانی

می۱۱ اولترا بزرگ، زشت و گران است اما هم‌چنان درخشان به نظر می‌رسد. سری شیائومی ۱۲ اکنون در دسترس هستند اما نه شیایونی ۱۲ و نه شیائومی ۱۲ پرو هیچ نوعی از استاندارد IP را ارائه نمی‌دهند. به همین خاطر اگر از اندازه، وزن و سطح و کیفیت دوربین می۱۱ اولترا راضی باشید این گوشی واقعا انتخابی شایسته است. 

کیفیت فوق‌العاده دوربین با نمایشگر پشتی که زمان و اعلان‌ها را به شما نشان می‌دهد واقعا جذاب هستند. پردازنده‌های داخلی نیز عملکردی عالی دارند.

۱۸. اوپو فایند اکس۵ پرو

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۷ اینچ

دوربین پشت: ۵۰ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۱

عمر باتری: ۱۳ ساعت و ۱۸ دقیقه

نکات مثبت

+ صفحه نمایش عالی

+ دوربین فوق‌العاده

+ طراحی منحصر به فرد

نکات منفی

– بدون زوم پریسکوپی

– قیمت بالا

فایند اکس۵ پرو یک گوشی درخشان در سال ۲۰۲۲ با نمایشگر فوق‌العاده ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی است. ظرفیت قابل توجه ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت باتری آن نیز طول عمر بسیار خوبی به عنوان یک پرچم‌دار دارد.

فایند اکس۵ پرو مانند سایر گوشی‌های اوپو دوربینی عالی و ۵۰ مگاپیکسلی دارد و تنها نقطه ضعف آن عدم وجود لنز زوم پریسکوپی است. طراحی دستگاه نیز منحصر به فرد است و بدنه آن واقعا زیبا به نظر می‌رسد. علاوه بر آن، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ آن، همراه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی تمام انتظارات نرم‌افزاری را برآورده می‌کند. فقط حواستان به قیمت این گوشی باشد!

۱۹. نوکیا اکس‌آر۲۰

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP68

نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ

دوربین پشت: ۴۸ مگاپیکسل عریض، ۱۳ مگاپیکسل فوق عریض

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل

پردازنده: اسنپدراگون ۴

عمر باتری: ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه

نکات مثبت

+ دکمه اختصاصی اضطراری

+ ۴ سال به‌روزرسانی تضمینی

+ ظاهر زیبا

نکات منفی

– ظرفیت ذخیره‌سازی پایین

نام برند نوکیا با قدرت و صلابت بر روی بدنه و طراحی این گوشی می‌درخشد. اکس‌آر۲۰ دارای استاندارد IP68 است که دقیقا چیزی غیر از این هم از این گوشی انتظار نمی‌رود.

این گوشی دارای جدیدترین گوریلا گلس ویکتوس و آن‌قدر هنگام سقوط روی بتن از ارتفاع ۱.۸ متری قابل اعتماد است که شرکت نوکیا صفحه نمایش آن را برای یک سال گارانتی می‌کند. این شرکت هم‌چنین قول داده که به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای چهار سال و به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را برای سه سال ارائه دهد که پیشنهادی سخاوتمندانه در مقایسه با بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی میان‌رده است.

دوربین این گوشی دارای سنسور دوگانه زایس فوق عریض با فلاشی دو رنگ است که برای عکاسی کارآمد محسوب می‌شود. این دستگاه هم‌چنین دارای دو دکمه فیزیکی، یک دکمه اضطراری و یک دکمه برای دستیار گوگل است.

۲۰. بلک‌ویو بی‌وی۴۹۰۰

گوشی‌ موبایل ضد آب برتر

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: IP69

نمایشگر: ۵.۷ اینچ

دوربین پشت: ۸ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل

پردازنده: کورتکس

عمر باتری: ۱۸ ساعت و ۲۷ دقیقه

نکات مثبت

+ بدنه مستحکم

+ مقاومت بسیار بالا در برابر آب و گرد و غبار + باتری قوی ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی

+ پشتیبانی از ان‌اف‌سی 

+دارای جک هدفون

نکات منفی

– طراحی زشت

– عدم پشتیبانی همه اپراتورها

– بدون سنسور اثر انگشت

این گوشی مانند یک مخزن مستحکم از اطلاعات شما در برابر گرد و غبار و آب عمل می‌کند و حتی نیازی به قرار دادن قاب روی آن نیست. در واقع این گوشی‌ یک کیس با یک موبایل داخلی است.

این تلفن برای گردشگران طبیعت، تاجران یا حتی نوجوانان عالی است اما نه فقط به این دلیل که سفت و محکم است. بلک‌ویو دارای باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است که تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا پیدا می‌کند. این گوشی مقرون به صرفه‌ترین انتخاب در این لیست است.

انتخاب بهترین گوشی موبایل ضد آب

اگر مقاومت نگرانی اصلی شما هنگام خرید گوشی هوشمند ضد آب است، قطعا باید به استاندارد IP تولیدکنندگان توجه کنید. در صنعت موبایل، گواهی IP67 به این معناست که دستگاه شما حداقل در عمق ۳.۳ فوت (۱ متر) به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد. IP68 نیز معمولا به این معناست که شما می‌توانید گوشی خود را حداقل تا عمق ۵ فوت (۱.۵ متر) در آب فرو ببرید، اگرچه برخی از شرکت‌ها مانند اپل از IP68 برای عمق ۱۳ فوت (۴ متر) استفاده می‌کنند. اگر گوشی فاقد استاندارد IP یا با پوشش ضد آب باشد، نباید انتظار داشته باشید که در صورت غوطه‌ور شدن در آب، چندان دوام آورد. متاسفانه بیشتر گوشی‌های مقرون‌ به صرفه به یک قاب محدودکننده بسنده می‌کنند و حتی برخی از پرچم‌داران نیز همین کار را انجام می‌دهند (از جمله وان‌پلاس ۱۰ پرو که فقط نسخه T-Mobile آن دارای استاندارد IP است).

البته ذکر این نکته مهم است که استاندارد IP به این معنا نیست که آسیب ناشی از آب در پارامترهای مشخص تحت ضمانت دستگاه شما پوشش داده شده باشد. متاسفانه بسیاری از سازندگان موبایل در اثبات مقاومت در برابر آب خیلی حاضر و آماده هستند و سریع عمل می‌کنند اما شما حتی یک شرکت را هم پیدا نمی‌کنید که به اندازه کافی به این ادعا پایبند باشد و در صورت آسیب ناشی از آب، واقعا یکی از محصولات خود را به صورت رایگان تعویض یا تعمیر کند.