لینکدین چیست؟ | معرفی اپلیکیشن لینکدین

لینکدین یکی از بزرگترین شبکه حرفه‌ای دنیا در اینترنته. کاربران از لینکدین برای یافتن شغل یا کارآموزی مناسب، ارتباط و تقویت روابط حرفه‌ای و یادگیری مهارت‌های مربوط به حرفه‌ای که در آن مشغول هستن، استفاده میکنن. داشتن یک پروفایل لینکدین که از هر نظر کامل باشه بهتون کمک میکنه که با نمایش داستان حرفه‌ای منحصربه‌فرد خودتون از طریق تجربه، مهارت‌ها و آموزش، با فرصت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. یکی دیگه از کارهایی که لینکدین انجام میده، سازماندهی رویدادهای آفلاین، پیوستن به گروه‌ها، نوشتن مقاله، ارسال عکس‌ها و ویدیوهاست.

فرقی نداره در چه موقعیتی قرار دارید! مدیر بازاریابی یک شرکت بزرگ یا صاحب یک کسب‌و‌کار کوچک محلی یا حتی دانشجویی که به دنبال اولین شغل خودش می‌گرده. لینکدین برای هرکسی که به زندگی با کسب‌و‌کاری حرفه‌ای علاقه‌منده و به طور جدی دنبال فرصت‌هایی برای رشد حرفه‌ای هست، گزینه‌ی بسیار مناسبیه. 

در لینکدین مثل فیسبوک می‌تونید به مخاطبینتون درخواست دوستی بدید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. از طریق پیام‌های خصوصی با افراد دیگه آشنا میشید و اطلاعات حرفه‌ی خود را با هم به اشتراک می‌گذارید. لینکدین از نظر طرح‌بندی و ویژگی‌های گسترده‌ای که داره، شبیه فیسبوکه. البته این ویژگی‌ها تخصصی‌تر هستن. به طور کلی، اگر با طرز استفاده از فیسبوک یا هر شبکه‌ی اجتماعی دیگه آشنا هستید و از آن‌ها استفاده می‌کنید، کار با لینکدین هم که تا حدودی با آن‌ها قابل مقایسه هست، براتون آسون میشه. 

ویژگی‌های اصلی لینکدین

برخی از ویژگی‌های اصلی لینکدین که کاربران می‌تونن از آن‌ها استفاده کنن به شرح زیره:

  • صفحه اصلی: 

هنگامی که وارد لینکدین شدید، صفحه اصلی فید خبری شماست و پست‌های اخیر از ارتباطات شما با دیگر کاربران و صفحات شرکتی را که دنبال می‌کنید نشان میده. این ویژگی مثل صفحه‌ی اصلی اینستاگرامه.

  • نمایه یا پروفایل: 

پروفایل شما نام، عکس، موقعیت مکانی، شغل شما و موارد دیگر را درست در بالا نشان میده. در زیر آن، شما می‌توانید بخش‌های مختلف مختلفی مثل خلاصه‌ای کوتاه، تجربه کاری، تحصیلات و بخش‌های دیگر را به طور مشابه با نحوه ایجاد یک رزومه یا CV سنتی سفارشی کنید.

  • شبکه من: 

تمام حرفه‌هایی که در لینکدین دنبال می‌کنید و با آن‌ها در ارتباط هستید، در بخشی از این برنامه تحت عنوان شبکه‌ی من لیست میشن. اگه نشانگر ماوس رو روی این گزینه در منوی بالا نگه دارید، می‌تونید تعدادی گزینه‌ی پیشنهادی رو ببینید و به مخاطبان برنامتون اضافه کنید.

  • مشاغل:

 تمام لیست‌های شغلی مختلف هر روز توسط کارفرمایان در لینکدین پست میشن و این شبکه مشاغل خاصی را بر اساس اطلاعات فعلی شما از جمله موقعیت مکانی و اولویت‌های شغلی اختیاری که در ابتدا به لینکدین معرفی کردین، به شما پیشنهاد می‌کنه که می‌تونید آن‌ها را پر کنید تا لیست های شغلی مناسب‌تری رو دریافت کنید.

  • علایق: 

در لینکدین علاوه بر اینکه با افراد حرفه‌ای در شغل مورد نظرتون ارتباط برقرار می‌کنید، میتونید علایق خاصی رو هم دنبال کنید. این لیست علایق می‌تونه  شامل صفحات شرکت، گروه‌ها بر اساس مکان یا علاقه برای انتشار نمایش اسلاید و پلتفرم Lynda لینکدین برای اهداف آموزشی به‌کار میره.

  • نوار جستجو:

 LinkedIn یک ویژگی جستجوی قدرتمند داره که بهتون این امکان رو میده که نتایج خودتون رو بر اساس چندین زمینه مختلف قابل تنظیم فیلتر کنید. اگه روی گزینه “پیشرفته” در کنار نوار جستجو کلیک کنید می‌تونید متخصصان، شرکت‌ها، مشاغل و موارد پیشنهادی دیگه رو پیدا کنید.

  • پیام‌ها:

ارسال پیام‌های خصوصی یکی از ویژگی‌های لینکدینه که بهتون امکان برقراری ارتباط و شروع صحبت با حرفه‌های دیگه رو میده. همینطور می‌تونید پیوست‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر را اضافه کنید.

  • اعلان‌ها:

لینکدین مثل سایر شبکه‌های اجتماعی، دارای ویژگی اعلان (notification) هست که به شما این امکان رو میده زمانی که درخواست دنبال کردن شما توسط شخصی قبول شد، زمانی که شخصی بهتون درخواست دنبال کردن میده، یا از پستی که ممکنه بهش علاقه‌مند شده باشید، مطلع شوید و پاسخ دهید.

  • دعوت‌نامه‌های در انتظار: 

وقتی سایر متخصصان از شما دعوت می‌کنن تا با آنها در لینکدین ارتباط برقرار کنید، دعوت‌نامه‌ای دریافت می‌کنید که باید در صورت تمایل آن رو تایید کنید.

دلیل استفاده از لینکدین

امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارها برای نمایان شدن و استخدام کارمندان پروفایل‌ لینکدین برای خودشون راه میندازن. بنابراین کسانی که به دنبال شغل هستن می‌تونن با ساخت یک حساب کاربری حرفه‌ای در لینکدین پیشنهادات عالی دریافت کنن. پس از ثبت نام در لینکدین می‌تونید اطلاعات تکمیلی خودتون رو به صفحه پروفایل اضافه کنید که معمولاً شامل خلاصه‌ای از مهارت‌ها و سوابق کاری میشه و نقش یک رزومه آنلاین موثر را ایفا میکنه.

ساخت حساب کاربری لینکدین

ساخت حساب کاربری در لینکدین نیاز به مهارت خاصی نداره و بسیار آسونه. برای شروع باید وارد آدرس Linkedin.com بشید. بعد از آن طبق دستورالعملی که در صفحه براتون نمایش داده میشه باید اطلاعاتتون مثل نام و ایمیلتون رو وارد کنید. بعد از آن باید یک رمز عبور برای حسابتون تعریف کنید. تمامی مراحل توسط خود لینکدین در هر گام بهتون توضیح داده میشه. بعد از تایید رمز عبور، در صفحه‌ی بعد باید ایمیلی که ابتدا وارد کردین رو تایید کنید. برای تایید ایمیل باید وارد صندوق دریافت ایمیل خودتون بشید و ایمیل ارسال شده توسط لینکدین رو باز و روی گزینه‌ی «تایید» کلیک کنید. کد تاییدی که دریافت می کنید رو وارد سایت لینکدین کنید. در این مرحله از کاربر شماره تلفن همراه خواسته میشه که برای ارسال کد امنیتی ثانویه هست.

همگام‌سازی مخاطبان

برای دسترسی سریع‌تر به سایر کاربران در لینکدین کافیه که مخاطبین ایمیل رو همگام‌سازی کنید. اما اگه تصور می‌کنید که بهتره ابتدا کمی پروفایلتون رو کامل‌تر و حرفه‌ای تر کنید، می‌تونید با زدن گزینه‌ی «skip» از این مرحله گذر کنید.

انتخاب نوع حساب کاربری

آخرین مرحله در فرآیند ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری جدید اینه که نوع حساب رو مشخص کنید. حساب کاربری می‌تونه ساده و ویژه باشه. حساب کاربری ساده (Basic) به صورت رایگان هست و کاربر برای ساخت آن نیازی به پرداخت هزینه نداره. حساب کاربری ویژه (Premium) فقط زمانی ساخته میشه که کاربر اشتراک ماهیانه تهیه کنه. اکانت ویژه شامل برخی از قابلیت‌ها مثل امکانات بیشتر پیام‌رسانی و جزئیات مربوط با موقعیت‌های شغلیه. اما این به این معنا نیست که اکانت ساده قابل استفاده نیست. اکانت ساده‌ی لینکدین هم بخش عمده‌ای از پتانسیل لینکدین رو تشکیل میده. اگه برای اولین بار از لینکدین استفاده می‌کنید و آشنایی چندانی با ویژگی‌های آن ندارین، بهتره با اکانت ساده‌ی آن شروع کنید.