موبایل مناسب سفر
راهنمای انتخاب و خرید گوشی موبایل مناسب برای سفر و ماجراجویی

گوشی‌های هوشمند سفر شما را شگفت‌انگیزتر می‌کنند و اگر می‌خواهید همه چیز را به بهترین شکل تجربه کنید و هم‌چنین ایمن بمانید، عملا ضروری هستند.

آن‌ها به یک‌باره و در بعضی مواقع شما را نجات می‌دهند و ابزاری مهم محسوب می‌شوند و هم‌چنین به احتمال زیاد دوربین اصلی شما و عامل روایت ماجراجویی شگفت‌انگیز شما برای دیگران خواهند بود! با این حال، همه گوشی‌ها برای سفر طراحی و ساخته نمی‌شوند و همه یکسان نیستند و برخی از گوشی‌ها برای سفر، بهتر از سایرین هستند.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد به دنبال یک گوشی جدید می‌گردید و مسافرت رفتن را دوست دارید. پس بهتر است این دو نکته را در یک ردیف قرار دهید و موبایلی تهیه کنید که برای سفر بعدی شما مناسب باشد.

۱. گوشی موبایل AGM Glory G1 Pro

موبایل مناسب برای سفر

آیا به دنبال یک گوشی سرسخت برای سفر خود هستید؟ آیا به صحرا و بیابان می روید، چتربازی می‌کنید یا از مسیرهای صعب‌العبور گذر می‌کنید؟ AGM Glory G1 Pro شاید محکم‌ترین و سخت‌ترین گوشی هوشمند برای یک فرد معمولی باشد.

اجازه دهید درباره ویژگی‌های منحصر به فرد این مدل صحبت کنیم. اول این که یک دوربین تصویربرداری حرارتی دارد که ممکن است برای اکثر افراد کاربردی‌ترین گزینه نباشد اما استفاده از آن بسیار جالب و سرگرم‌کننده است. اگر دوربین حرارتی دوست ندارید، می‌توانید به جای آن دوربین دید در شب را امتحان کنید!

علاوه بر این، یک چراغ در قسمت بالایی این مدل وجود دارد که فراتر از چراغ قوه ‌های معمولی سایر گوشی‌های هوشمند و بسیار روشن‌تر است. بلندگوی پشتی نیز صدای بسیار بلندی دارد. این گوشی هم‌چنین یک باتری قوی دارد و از قابلیت شارژ بی‌سیم (که در گوشی‌های هوشمند مقاوم چندان رایج نیست) پشتیبانی می‌کند. کیفیت ساخت خوب این دستگاه در اکثر محیط‌ها به کمک شما می‌آید و دلیل اصلی خرید آن خواهد بود.

این گوشی هم‌چنین دارای بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار یا نزدیک به پرچم‌دار است. این دستگاه دارای اتصال 5G و یک مجموعه دوربین نسبتا مناسب با دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسلی است. صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی این گوشی دارای رزولوشن فول اچ‌دی است که البته کیفیت چندان مطلوبی ندارد. جدای از این، پردازنده (یک چیپست اسنپدراگون ۲ گیگاهرتزی هشت هسته‌ای) و رم (۸ گیگابایت) آن قابل قبول هستند اما چندان سطح بالا نیستند.

این موبایل بیشتر نیازهای شما را برآورده می‌کند اما در زمینه قدرت پردازش و اجرا شاید آن‌قدرها هم سریع نباشد. اگر چه این گوشی برای کارهای سخت و رفتن به طبیعت بسیار مناسب است و شاید هیچ گوشی دیگری در بازار بر روی دست آن بلند نشود.

مزایا

  • بسیار سرسخت و مقاوم
  • باتری بزرگ و بلندگوی باکیفیت
  • دوربین حرارتی مناسب برای سفرهای شبانه حوزه حیات وحش
  • پشتیبانی از 5G

معایب

  • قیمت نسبتا بالا
  • بزرگ‌تر و حجیم‌تر از گوشی‌های معمولی

۲. گوشی موبایل Samsung Galaxy S21 Ultra

موبایل مناسب برای سفر

موبایل‏ Samsung Galaxy S21 Ultra برای مسافرت چه ویژگی خاصی دارد؟ احتمالا از قبل درباره آن (یا به طور کلی رده Galaxy) چیزهایی می‌دانید و اتفاقا این دستگاه یک تلفن هوشمند رده بالا است. اما گاهی اوقات شما برای سفر خود به بهترین‌ها نیاز دارید و همچنین می‌دانید که همیشه در سفر نخواهید بود مگر این که به نوعی سبک زندگی عشایری را پذیرفته باشید.

این گوشی‌ دستگاهی گران‌قیمت است. با این حال، شما در ازای پرداخت این مقدار از پول، امکانات زیادی دریافت می‌کنید. سامسونگ گلکسی ‏S21 Ultra دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که برای پیاده‌روی‌های طولانی یا گشت و گذار شهری، عالی است. پردازنده آن یک تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ و رم آن ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت است و می‌توانید کارهای زیادی را به صورت هم‌زمان و با سرعت مناسبی انجام دهید.

این گوشی یک صفحه نمایش زیبای ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED‏ و رفرش ریت بالایی دارد. این صفحه نمایش، روشن و دارای رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۰۰ است که از رزولوشن بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بیشتر است.

دوربین جلویی این گوشی ۴۰ مگاپیکسل و فراتر از حد انتظار است. علاوه بر این، این دستگاه دوربین پشتی فوق‌العاده‌ای با یک لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی معمولی دارد. اگر بدانید که چگونه از همه این‌ها و هم‌چنین نرم‌افزارهای مربوطه به درستی استفاده کنید، لحظات شگفت‌انگیزی را در سفر خود خواهید داشت و تصاویری را ثبت می‌کنید که برای یک عمر عاشق آن‌ها خواهید بود.

بسته به زمانی که این مطلب را می‌خوانید، شاید بخواهید منتظر بمانید تا مدل بعدی گلکسی عرضه شود یا شاید منتظر بمانید که این مدل ارزان‌تر شود.

مزایا

  • از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار
  • دوربین فوق‌العاده
  • صفحه نمایش بزرگ و با نور خوب
  • طراحی شیک

معایب

  • قیمت بالا
  • کیفیت ساخت معمولی

۳. گوشی موبایل Apple iphone 13 Pro Max

موبایل مناسب برای سفر

احتمالاً شما با آیفون غریبه نیستید، زیرا از هر چهار گوشی هوشمند یکی از آن‌ها از سیستم عامل iOS پشتیبانی می‌کند. آیفون ۱۳ پرو مکس اپل شاید بهترین آیفون موجود در بازار باشد و به همین خاطر به طور پیش‌فرض بهترین آیفون برای سفر است. عملکرد این گوشی عالی، تصاویر دوربین آن باکیفیت و استفاده از آن واقعا آسان است.

این مدل از آیفون دارای رزولوشن ۲۷۰۰ در ۱۴۰۰ و رفرش ریت ​​۱۲۰ هرتزی است. باتری این گوشی، بسته به نحوه استفاده از آن و برنامه‌هایی که باز کرده‌اید، حدود ۱۲ ساعت عمر می‌کند.

این گوشی یک دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین پشتی اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو و اولترا واید دارد. این اعداد و ارقام شاید زیاد به نظر نرسند اما اپل همیشه متفاوت‌ترین دوربین‌ها را عرضه می‌کند و دوربین‌های آیفون یکی از بهترین‌ها هستند. پس نگران کیفیت‌ عکس‌ها نباشید.

مزایا

  • بهترین گزینه برای طرفداران آیفون
  • رابط کاربری ساده
  • تکنولوژی شگفت‌انگیز دوربین و تشخیص چهره
  • قدرت نرم‌افزاری بالا

معایب

  • گران‌تر از گوشی‌های اندرویدی با مشخصات نسبتا مشابه
  • محبوبیت آیفون در ایالات متحده و سختی پیدا کردن پشتیبانی در هنگام سفر در مقایسه با سایر برندهای برتر

۴. گوشی موبایل Google Pixel 6

موبایل مناسب برای سفر

خط تولید گوگل پیکسل به دوربین‌های عالی آن معروف است، به خصوص نسبت به قیمت محصولات. شما برای جدیدترین آیفون یا گلکسی بیش از ۱۰۰۰ دلار می‌پردازید. از طرف دیگر، گوگل پیکسل ۶ ارزان‌ترین گوشی نیست اما مطمئنا قیمت کم‌تری نسبت به رقبا و هم‌چنان عملکردی عالی دارد.

این گوشی دارای دو دوربین پشتی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید است. در جلو نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی عالی برای عکس‌های سلفی داریم. این گوشی یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی OLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ دارد که برای تماشای اکثر ویدیوها با کیفیت مناسب کافی است. باتری این دستگاه ظرفیتی ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که مناسب است اما در کل، باتری‌های بهتری هم در بازار وجود دارند. این گوشی در دو نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

تراشه Tensor از دیگر نقاط قوت این دستگاه و برای جستجو و موارد مشابه، خوب است اما جالب‌تر این که این تراشه نه‌تنها می‌تواند متن را تشخیص دهد، بلکه می‌تواند آن را در سفرهای خارجی ترجمه کند. این گزینه به خوبی همراه داشتن یک راهنما و مترجم اختصاصی نیست اما مطمئنا یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود. قدرت پردازش این موبایل نیز با اسنپدراگون ۸۸۸ برابری نمی‌کند اما برای انجام بیشتر کارها کافی است.

مزایا

  • یکی از بهترین دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند
  • مقرون به صرفه
  • گوریلا گلس مناسب و دوام بالای صفحه نمایش
  • امکانات امنیتی عالی

معایب

  • قدرت پردازش نه‌چندان بالا
  • کیفیت ساخت معمولی‌
  • عمر باتری نسبتا کم در مقایسه با گوشی‌های رقیب

حرف آخر

برخی از این گوشی‌ها برای افرادی که از شهری به شهر دیگر مسافرت می‌کنند بهتر هستند، در حالی که برخی دیگر برای سفرهای سخت ساخته شده‌اند. پس امیدواریم که گوشی مناسب نیازهای خود را پیدا کرده باشید.

منبع: cellphonedeal