پایه نگدارنده گوشی چیه؟ | پایه نگهدارنده گوشی برای ماشین

تا حالا شده به عنوان راننده در ماشین ندونید گوشیتون رو کجا بذارید که هم دسترسی بهش آسون باشه هم جای امنی باشه که با حرکت ماشین، تکون نخوره؟ استفاده از نقشه برای پیدا کردن بهترین مسیر بدون ترافیک، فیلم‌برداری از جاده‌های قشنگ و خیلی از موارد دیگه اگر تک سرنشین باشید، هم خطرناکه هم کار سختیه. پس به یه وسیله‌ای نیاز دارید که گوشی رو براتون نگه داره. پایه نگهدارنده این کار رو براتون انجام میده. برای همه اتفاق افتاده که در حین رانندگی گوشیتون زنگ بزنه و نتونید جواب بدید. اما اگر تماس مهمی بود و امکان پارک در گوشه‌ی مسیر رو نداشتید و حتی هندزفری هم همراهتون نبود، باید چیکار کنید؟ در این وضعیت به نقش پایه نگهدارنده گوشی در ماشین پی می‌برید. علاوه بر این، پایه نگهدارنده بهتون کمک می‌کنه که گوشیتون در ماشین در حال حرکت ثابت بمونه.

بهترین هولدر برای ماشین چیه؟

یک پایه نگهدارنده‌ی خوب برای هر وسیله‌ی نقلیه‌ای پایه‌ایست که سیستم ناوبری داخلی نداشته باشه. برخی از پایه‌های گوشی با ماشین‌ها گوشی‌های خاصی کاربرد بهتری نسبت به بقیه پایه ها دارند. قبل از خرید پایه نگهدارنده باید نکاتی مثل جنس و مواد سازنده پایه نگهدارنده، اندازه، فناوری شارژر، امکانات، قیمت، کیفیت رو در نظر بگیرید. علاوه بر این‌ها باید نیاز خودتون رو هم در نظر بگیرید مثلا ببینید پایه رو کجا میخواید نصب کنید؟ به دریچه‌‌ی تهویه یا داشبورد و شیشه؟ گوشی چجوری به پایه وصل می‌شه؟ و.. این‌ها برخی از نکاتی هستن که توجه به آن‌ها قبل از خرید خالی از لطف نیست.

پایه‌های قابل نصب روی دریچه‌ی تهویه و داشبورد و شیشه

 برای پایه‌هایی که روی دریچه‌ی تهویه نصب می‌شن، گزینه‌های عالی و البته یه کم محدودتر از سایر پایه‌ها وجود داره. البته باید توجه داشته باشید که این‌گونه پایه‌ها معمولا با دریچه‌های تهویه دایره شکل یا کوچک سازگار نیستن. اگر قصد دارین این پایه‌ها رو روی داشبورد یا شیشه نصب کنید، با گزینه‌های متنوع‌تری روبرو میشید. بعضی از این پایه‌ها از طریق یه پایه مکش متصل می‌شن. بعضی از این پایه‌ها هم با چسب مخصوص ماشین نصب می‌شن که به خودرو آسیبی وارد نشه. استفاده از پایه‌هایی که با پایه مکش متصل می‌شن بهتون این امکان رو میدن که در چندین ماشین ازشون استفاده کنید بدون اینکه مجبور باشید بعد از هربار جدا کردن پایه، پسماند‌های چسب رو از روی داشبورد جدا کنید.

پایه‌های خودکار، مغناطیسی، MagSafe

اکثر پایه‌های نگهدارنده‌ی گوشی از گیره‌های فنری یا آهن‌ربا برای نگه‌ داشتن گوشی استفاده می‌کنند. هرکدوم مزایایی دارن. پایه‌های فنری با هر نوع گوشی سازگارن اما قاب‌های حجیم رو نمیتونن نگهداری کنن. قرار دادن گوشی روی پایه‌های مغناطیسی سریع انجام میشه اما شما باید پشت قاب گوشیتون یک صفحه‌ی فلزی وصل کنید.خیلی از افراد معتقدن که پایه‌های مغناظیسی معمولا راحت‌ترین و آسان‌ترین گزینه برای گوشی در ماشین هستن. برخی از گزینه‌‌ی پایه‌های خودکار یا MagSafe استفاده می‌کنند. این پایه‌ها از حسگر مجاورت IR استفاده می‌کنند. اینجوری که وقتی گوشیتون در محدوده‌ی پایه قرار می گیره، پایه باز میشه و به صورت خودکار چسبندگی لازم رو با گوشی تلفن شما برقرار می‌کنه.

پایه‌هایی با شارژر بی‌سیم

امروزه پایه‌هایی با شارژر بی‌سیم Qi داخلی رایج شده. پورت DC خودرو شما به عنوان تغذیه‌ی این پایه‌ها هستن. این سیستم با اکثر دستگاه‌های اندروید و آیفون سازگار هستن. این پایه‌های نگهدارنده خودرو برای تلفن‌های اندروید حداکثر 10 وات و برای تلفن‌های آیفون حداکثر 7.5 وات تامین می‌کنند.

اندازه‌ی پایه‌های نگهدارنده

تمام پایه‌های نگهدارنده در اندازه‌های مشخصی در بازار موجود هستن. مثلا اگر پایه‌های نگهدارنده فنری تهیه می‌کنید باید مطمئن بشید که به اندازه‌ی کافی پهنه تا بتونه گوشی شما رو نگه داره. برای پایه های مغناطیسی باید وزن گوشی رو در نظر داشته باشید.

به طور کلی در بازار هولدرهای مختلفی بر اساس محل نصب، نوع کاربردی که دارن و… برای نصب در خودرو‌ها وجود داره. انواع هولدر‌ها عبارتند از:

  • هولدر دریچه کولری
  • هولدر شارژر بیسیم
  • هولدر داشبوردی
  • هولدر شیشه‌ای
  • هولدر تلسکوپی
  • هولدر پایه کوتاه
  • هولدر پایه بلند
  • هولدر مگنتی