موبایل
راهنمای انتخاب و خرید گوشی موبایل بادوام برای استفاده طولانی‌مدت

اگر در فضای باز کار می‌کنید یا به ورزش و پیاده‌روی علاقه‌مند هستید، به گوشی هوشمندی نیاز دارید که نیازهای شما را برآورده کند: یک گوشی‌ هوشمند بادوام و مستحکم که شرایط سخت را تحمل کند. اکثر گوشی‌های مدرن، مقاوم ساخته نشده‌اند اما با یک قاب مناسب، در برابر گرد و غبار، آب یا دمای شدید دوام می‌آورند.

با این حال، برای این که واقعا خیالتان در برابر این معضلات راحت باشد، به یک گوشی هوشمند مقاوم نیاز دارید. چنین گوشی‌هایی به لطف ویژگی‌هایی مانند طراحی ضد آب و باتری‌های بادوام، محکم، قابل اعتماد و سازگار با شرایط خاص هستند.

۱. گوشی موبایل Cat S62 Pro

موبایل بادوام

از ویژگی‌های گوشی‌ S62 Pro می‌توان به استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، کار کردن در دمای منفی ۲۰ درجه تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد و بدنه آلومینیومی مقاوم آن اشاره کرد. این گوشی علی‌رغم همه این‌ها، نسبتا کوچک است و به راحتی در دست جا می‌گیرد و صفحه نمایش آن فقط ۵.۷ اینچ است. این صفحه نمایش از نوع IPS ال‌سی‌دی و با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. این نمایشگر برای یک گوشی مقاوم بسیار رضایت‌بخش خواهد بود و به واسطه گوریلا گلس ۶ محافظت می‌شود.

گوشی‌ S62 Pro مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت رم است و از اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند که آخرین نسخه اندروید نیست و همین موضوع کمی ناامید‌کننده است. با این حال، این گوشی دارای یک اسلات کارت microSD با پشتیبانی از حداکثر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی و باتری آن ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

دوربین اصلی این گوشی لنزی ۱۲ مگاپیکسلی دارد و از دوربین حرارتی Flir با قابلیت تصویربرداری حرارتی نیز پشتیبانی می‌کند و دوربین جلویی نیز ۸ مگاپیکسلی است.

مزایا

  • دارای استاندارد IP68
  • دوربین حرارتی Flir
  • تحمل محدوده دمایی بسیار وسیع

معایب

  • باتری ضعیف

۲. گوشی موبایل Samsung Galaxy XCover Pro

موبایل بادوام

این گوشی چند سال پیش عرضه شد و واقعا مانند یک تانک، محکم ساخته شده است. گوشی XCover Pro دارای گواهینامه‌ اثبات دوام در برابر سقوط تا ارتفاع ۵ فوت و استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این دستگاه در عین مقاوم بودن زیبا طراحی شده و دارای یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی با گوریلا گلس ۵ است. باتری قابل تعویض، با دوام و قابلیت شارژ سریع آن با کارهای روزانه شما همگام می‌شود و می‌توانید به سرعت باتری را تعویض کنید تا بیشتر به کار خود ادامه دهید.

البته دوربین این گوشی مانند اکثر موبایل‌های مقاوم، عالی نیست اما اگر انگیزه و قصد اصلی شما داشتن یک گوشی‌ مقاوم و سرسخت باشد، این دستگاه هم‌چنان انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

 مزایا

  • دارای استاندارد IP68
  • باتری قابل تعویض

معایب

  • مشکلات شبکه و آنتن دهی

۳. گوشی موبایل Doogee S61

موبایل بادوام

گوشی‌ Doogee S61 یک گوشی هوشمند کوچک و سرسخت به حساب می‌آید که برای محیط‌های خاص ساخته شده است. این گوشی دارای استاندارد IP68 و IP69K مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، همراه با استاندارد نظامی MIL-STD-810H است. این موارد بدین معناست که این دستگاه از ارتفاع ۶ فوتی و عمق ۴ فوتی آب جان سالم به در می‌برد.

این گوشی یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که برای ماجراجویی‌های شما در فضاهای خاص یا شیفت‌های کاری طولانی کافی به نظر می‌رسد. Doogee ادعا می‌کند که باتری این گوشی تا ۱۵ روز در حالت آماده به کار یا دو تا سه روز به صورت معمولی دوام می‌آورد. پردازنده هشت هسته‌ای و رم ۶ گیگابایتی این گوشی برای کارهای روزمره به اندازه کافی قدرتمند هستند و این دستگاه ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اولیه دارد.

بدنه بیرونی ضدآب آن یک دوربین دوگانه (با لنز اصلی ۲۰ مگاپیکسلی) و یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی دارد به شما امکان می‌دهد تا در هر شرایط آب و هوایی، تصاویری با وضوح بالا بگیرید.

مزایا

  • استاندارد IP68 و IP69K
  • دوربین دید در شب ۲۰ مگاپیکسلی
  • گارانتی دو ساله

معایب

  • مشکلات اتصال شبکه

۴. گوشی موبایل Unihertz Atom XL

موبایل بادوام

این گوشی دارای یک صفحه پشتی محکم و ریل‌های جانبی آلومینیومی است. نکته مهم درباره این گوشی صفحه نمایش ۴ اینچی است که آن را به یک دستگاه کوچک و هم‌چنین بسیار مقاوم تبدیل می‌کند.

این موبایل یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دارد که با وجود این اعداد و ارقام، بهتر است انتظار زیادی از آن نداشته باشید. تلفن‌های مقاوم اغلب دوربین‌های ناامید‌کننده‌ای دارند، بنابراین سعی کنید انتظارات خود را زیاد بالا نبرید. پردازنده Helio P60 این گوشی قرار نیست دنیا را به آتش بکشد اما با ۶ گیگابایت رم، به اندازه کافی مفید است. باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی این دستگاه نسبت به اندازه‌اش کاملا مناسب است.

منحصربه‌فردترین ویژگی این دستگاه یک آنتن قابل جابه‌جایی است که به نوعی گوشی‌ هوشمند شما را به یک دستگاه واکی تاکی تبدیل می‌کند. این گوشی از حسگر اثر انگشت و سیستم‌ تشخیص چهره، دو سیم کارت و NFC پشتیبانی می‌کند.

مزایا

  • استاندارد IP68
  • کیفیت ساخت فوق‌العاده

معایب

  • صفحه نمایش بی‌کیفیت

۵. گوشی موبایل Blackview BV8800

موبایل بادوام

وقتی صحبت از استحکام و مقاومت به میان می‌آید، بلک‌ویو BV8800 همه نظرها را به خود جلب می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت این گوشی احتمالا باتری ۸۳۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است که به ادعای بلک‌ویو ۷۲۰ ساعت در حالت آماده به کار، ۳۲ ساعت با مکالمه و ۱۰ ساعت با بازی دوام می‌آورد. این گوشی هم‌چنین به لطف پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی، سریعا شارژ می‌شود و شارژ کامل آن تنها ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

این دستگاه دارای پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک G96، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است. این سخت‌افزار تا زمانی که جدیدترین بازی‌های سه بعدی را روی آن اجرا نکنید، به اندازه کافی خوب است. این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌ Blackview BV8800 دارای چهار دوربین پشتی شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دوربین دید در شب ۲۰ مگاپیکسلی، لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۱۷ درجه و یک لنز عمق ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است و هم روی زمین و هم زیر آب کار می‌کند. گوشی‌ بلک ویو BV8800 همچنین دارای استاندارد IP68 و IP69K و بنابراین ضد آب، ضد گرد و غبار و ضربه است و محدوده دمایی منفی ۴ تا ۱۳۱ درجه را تحمل می‌کند. علاوه بر این، این دستگاه از ارتفاع ۶.۵ فوتی و عمق ۴.۹ فوتی آب نیز جان سالم به در می‌برد.

مزایا

  • باتری ۸۳۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شارژ معکوس
  • دوربین باکیفیت

معایب

  • مشکل شبکه

۶. گوشی موبایل Kyocera DuraSport

موبایل بادوام

برند Kyocera یک نام قابل احترام در عرصه تلفن همراه است و DuraSport یک نمونه قوی از این برند محسوب می‌شود که برای مقاومت در برابر قطرات آب، خاک و آب و هوای نامساعد طراحی شده است. وزن این گوشی به طرز شگفت‌انگیزی فقط ۱۸۵ گرم و این گوشی دارای استاندارد IP68 است که به شما امکان می‌دهد تا آن را با صابون ملایم، دستمال‌های ضدعفونی‌کننده یا الکل ۷۰ درصد تمیز و ضدعفونی کنید.

صفحه نمایش لمسی گوشی حتی با دستان خیس یا دستکش نیز کار می‌کند. باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی طبق ادعای Kyocera تا ۳۳۶ ساعت در حالت آماده به کار دوام می‌آورد و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. DuraSport دارای اسکنر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره است.

مزایا

  • دارای استاندارد IP68
  • پشتیبانی از  5G

معایب

  • گران‌قیمت

حرف آخر

پیدا کردن یک گوشی واقعا مقاوم به سادگی پیدا کردن یک قاب گوشی مقاوم نیست. این گوشی‌ها جزو بهترین موبایل‌های بازار در این زمینه هستند اما در کل، بهترین آن‌ها، شماره ۵، DuraSport است.