در سال‌های اخیر، ظهور شارژرهای باتری قابل حمل یا پاوربانک موجب شده تا رفتن به فضای آزاد دیگر مساوی با خارج شدن از شبکه اتصال برق نباشد.

شما می‌توانید دستگاه‌هایتان را حتی زمانی که کیلومترها از سیستم برق‌رسانی فاصله دارید، شارژ نگه دارید که همین مسئله مزایای غیرقابل انکاری دارد. به هر حال، یک گوشی‌ کارآمد می‌تواند در مواقع اضطراری شما را نجات دهد. این لیست هم‌چنین شامل یک شارژر خورشیدی است که راه حلی جایگزین برای مشکل انرژی برای ماجراجویانانی محسوب می‌شود که قصد دارند چندین روز را در کویر و اماکن آفتابی بگذرانند.

۱. پاوربانک Charge AnyWay

پاوربانک طبیعت‌گردی

یکی از نوآورانه‌ترین کیت‌های شارژ مخصوص فضای باز، The Charge AnyWay از برند GP Batteries محسوب می‌شود که در واقع یک شارژر باتری و پاوربانک ۲ در ۱ است. این دستگاه دارای ۴ باتری AA قابل شارژ RecyKo plus است که می‌توان همه این باتری‌ها را جدا از پاوربانک استفاده کرد. استفاده از این دستگاه به لطف یک نشانگر LED دو رنگ که وضعیت شارژ را نشان می‌دهد واقعا آسان است. محافظ ایمنی داخلی، امنیت این پاوربانک را در برابر گرما و شارژ بیش از حد یا اتصال کوتاه تضمین می‌کند.

مزایا

معایب

۲. پاوربانک Biolite Charge 20

پاوربانک

کوچک‌ترین پاوربانک این لیست Biolite Charge 20 است که کم‌تر از ۲۰۰ گرم وزن دارد و به راحتی در یک جیب جا می‌شود. این پاوربانک ظرفیتی ۵۲۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که حدودا برای دو بار شارژر یک گوشی هوشمند کافی است. این پاوربانک فقط یک دکمه دارد که نشانگر LED را روشن می‌کند و هم‌چنین دارای یک ورودی micro-USB و یک خروجی USB است.

محفظه فولادی ضد زنگ این محصول بسیار بادوام است و علاوه بر این، یک درب رو به بالا دارد که به محافظت از پورت‌ها در برابر آلودگی و رطوبت کمک می‌کند. Charge 20 دارای استاندارد IPX6 است و به خوبی در برابر باران و رطوبت مقاومت نشان می‌دهد و هم‌چنین به همراه یک کابل شارژ عرضه می‌شود.

مزایا

معایب

۳. پاوربانک Goalzero Venture 70

پاوربانک طبیعت‌ گردی

پاوربانک Goal Zero Venture 70 یک محصول بسیار مقاوم و ضد آب با استاندارد IP67 است. این دستگاه دارای ظرفیت باتری ۱۷۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است که برای شارژ پنج باره یک گوشی هوشمند کافی به نظر می‌رسد (اگرچه سازنده تا شش بار شارژ را هم در کاتالوگ محصول ذکر کرده است). این پاوربانک دو خروجی پرسرعت یواس‌بی دارد که می‌توانند دو دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کنند.

پاوربانک Venture 70 هم‌چنین دارای قابلیت شارژ هوشمند است که می‌تواند دستگاه‌های مختلف را شناسایی و سریع‌ترین شارژ ممکن را بدون خطر گرم شدن یا شارژ بیش از حد اعمال کند. این دستگاه هم‌چنین یک چراغ قوه LED داخلی ۶۵ لومن دارد.

مزایا

معایب

۴. پاوربانک Zendure A6PB

پاوربانک

پاوربانک پیشرفته Zendure A6PB دارای پورت‌های USB-C و یواس‌بی معمولی‌ برای شارژ سریع دو دستگاه به طور هم‌زمان است. این دستگاه دارای ظرفیت باتری ۲۰۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است که برای شارژ پنج باره یک گوشی مانند آیفون کافی است. عملکرد این محصول در دنیای واقعی کاملا با ادعاهای سازنده مطابقت دارد.

این پاوربانک هم‌چنین با قابلیت تشخیص خودکار خود کاری می‌کند که دستگاه‌ها به محض اتصال به برق سریعا شارژ می‌شوند. شارژ تطبیقی این پاوربانک به‌ طور خودکار خروجی را تنظیم می‌کند تا دستگاه شما با سرعت مطلوب شارژ شود. A6PD هم‌چنین دارای محافظی داخلی در برابر اتصال کوتاه، نوسانات برق، گرما و جریان شارژ بیش از حد است. این محصول به همراه خود یک کیسه پارچه‌ای محافظ و کابل USB دارد.

مزایا

معایب

۵. پاوربانک M-Series MP15MA

پاوربانک

این پاوربانک با USB-C و دو خروجی USB از جدیدترین دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند و سرعت شارژ بالایی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با این محصول، تا سه دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کنید. ظرفیت ۱۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه چهار تا پنج بار یک گوشی هوشمند را به طور کامل شارژ می‌کند. استفاده از این پاوربانک بسیار ساده و آسان است و این دستگاه یک دکمه تکی با چهار چراغ نشانگر LED با قابلیت تشخیص خودکار دارد. این پاوربانک همراه با یک کابل میکرو USB و USB-C به کاربران عرضه می‌شود.

مزایا

معایب

۶. پاوربانک Kodiak Plus 2.0

پاوربانک

این پاوربانک به لطف استاندارد IPX7 می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۳ فوتی آب دوام بیاورد و مناسب سخت‌ترین شرایط ممکن است. این محصول هم‌چنین دارای یک چراغ قوه ۱۰۰ لومن با قابلیت تنظیم نور است که یکی دیگر از ویژگی‌های مفید برای محیط‌های بیرونی و طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. طراحی این محصول جمع و جور و وزن آن نسبتا کم است. این دستگاه با ظرفیت ۱۰ هزار میلی آمپر ساعتی خود تا سه بار یک گوشی هوشمند را به طور کامل شارژ می‌کند. با این حال، اگرچه دو درگاه خروجی USB دارد اما تنها یکی از آن‌ها از شارژ با سرعت بالا پشتیبانی می‌کند.

مزایا

معایب

۷. پاوربانک Anker Powercore 20100

پاوربانک

این پاوربانک ظریف دارای دو خروجی USB با قابلیت شارژ سریع است که به واسطه فناوری شارژ هوشمند و تقویت‌کننده ولتاژ PowerIQ تقویت شده‌اند. این پاوربانک دستگاه شما را شناسایی و ولتاژ خروجی را متناسب با آن تنظیم می‌کند. این پاوربانک حتی زمانی هم که دو دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ می‌کنید بیشترین سرعت ممکن را ارائه می‌دهد.

ظرفیت باتری ۲۰۱۰۰ میلی آمپر ساعتی این پاوربانک بسته به مدل دستگاه، ۵ تا ۷ بار گوشی هوشمند شما را به طور کامل شارژ می‌کند. Powercore 20100 هم‌چنین دارای محافظی داخلی در برابر نوسانات برق و اتصال کوتاه است و همراه با کابل میکرو یواس‌بی و کیف مسافرتی عرضه می‌شود.

مزایا

معایب

۸. پاوربانک Ravpower Xtreme RP-PB41

پاوربانک

این پاوربانک از Ravpower Xtreme دارای سه درگاه USB است و سه دستگاه را به طور هم‌زمان با سرعت بالا شارژ می‌کند. فناوری داخلی این پاوربانک آن را از گرما و شارژ بیش از حد، اتصال کوتاه و نوسانات برق محافظت می‌کند. این دستگاه هم‌چنین به طور خودکار خروجی شارژ و ولتاژ را در جهت سرعت شارژ بهینه تنظیم می‌کند.

استفاده از این محصول فوق‌العاده ساده است و این پاوربانک یک نشانگر LED دارد. این دستگاه با ظرفیت باتری ۲۶۸۰۰ میلی آمپر ساعتی خود تا ۹ بار به طور کامل یک گوشی مانند آیفون ایکس را شارژ می‌کند که عملکردی قابل توجه است. این پاوربانک به همراه یک کابل میکرو USB و یک کیف مسافرتی عرضه می‌شود.

مزایا

معایب

۹. پاوربانک WakaWaka Power plus

پاوربانک

این محصول یک پاوربانک جمع و جور و سبک با پنل خورشیدی یک‌پارچه است که باتری داخلی ۳ هزار میلی آمپر ساعتی آن با ۱۲ تا ۱۸ ساعت تابش نور خورشید به طور کامل شارژ می‌شود. WakaWaka Power plus دارای یک خروجی USB و یک ورودی میکرو USB است و بنابراین می‌توانید آن را از برق شهری نیز شارژ کنید.

علاوه بر این، Power plus دارای یک چراغ قوه ال‌ای‌دی ۷۰ لومن با قابلیت تنظیم روشنایی و حالت SOS است. ظرفیت ۳ هزار میلی آمپر ساعتی این پاوربانک حدود ۲۰۰ ساعت نور برای شما فراهم یا یک بار به طور کامل گوشی هوشمند شما را شارژ می‌کند و سرعت شارژ آن نیز نسبتا بالا است. این پاوربانک دارای یک پایه چرخان است تا آن را تقریبا در هر زاویه‌ای که می‌خواهید قرار دهید. این دستگاه هم‌چنین دارای یک پورت USB دوم است تا بتوانید دستگاه دیگری را هم به طور هم‌زمان شارژ کنید.

مزایا

معایب

حرف آخر

قبل از هر چیز به این فکر کنید که به چه مقدار برق نیاز دارید و چه مدت از منبع برق دور هستید تا بدانید که از نظر ظرفیت باتری به چه پاوربانکی نیاز دارید. شارژ یک گوشی هوشمند مدرن معمولا بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت نیاز دارد. اگرچه عوامل زیادی می‌توانند بر مصرف انرژی تاثیر بگذارند. شارژ یک دستگاه GPS یا دوربین دیجیتال نیز احتمالا مقدار مشابهی انرژی مصرف می‌کند اما شارژ یک چراغ قوه یا ساعت هوشمند مصرف بسیار کم‌تری دارد. دستگاه‌های پرمصرف مانند تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها بیشترین کاهش ظرفیت باتری را برای یک پاوربانک دارند. به زبان ساده، هرچه ظرفیت بیشتر باشد پاوربانک انرژی بیشتری ذخیره می‌کند، هرچند که حجم و وزن آن افزایش می‌یابد.

منبع: outdoorsmagic