Samsung Galaxy S21 FE
راهنمای انتخاب و خرید گوشی موبایل مناسب برای عکاسی از جواهرات و زیورآلات

به نظر می‌رسد چیزی ذاتی درون انسان وجود دارد که ما را جذب اشیاء براق کوچک می‌کند. جواهرات همیشه نشان‌دهنده تجمل، نماد وضعیت یا صرفا اشیایی با زیبایی‌شناسی خاص بوده‌اند.

هنگام انتخاب گوشی برای عکاسی از جواهرات باید بسیار مراقب باشید، زیرا هر گوشی دوربین‌داری قادر به عکاسی باکیفیت از نمای نزدیک نیست. معمولا سازندگان در مشخصات گوشی‌ها به صراحت اشاره می‌کنند که آیا گوشی آن‌ها دوربینی با لنز زوم ماکرو دارد یا خیر. هنگام عکاسی از جواهرات، معمولا سعی دارید محصولات خود را به همان اندازه خوب یا حتی بهتر از آن‌چه که هستند نشان دهید. این قضیه قطعا برای کمپین‌های بازاریابی یا جواهراتی که می‌خواهید به صورت آنلاین بفروشید، صدق می‌کند.

مشتری هنگام خرید آنلاین یک کالای گران‌قیمت باید به تصویر آن اعتماد کند. اگر دوست دارید مشتریان محصول شما را در بهترین حالت خود ببینند یا در کل، صرفا علاقه‌مند به عکاسی از جواهرات و زیورآلات هستید، یکی از گوشی‌های این لیست را در نظر بگیرید.

۱. گوشی موبایل Samsung Galaxy S21 FEموبایل مناسب برای عکاسی از جواهرات

 

این گوشی تقریبا مانند نسخه قبلی است اما چند تفاوت کوچک دارد. اندازه صفحه نمایش از ۶.۲ به ۶.۴ اینچ افزایش یافته است. این صفحه نمایش OLED کیفیتی فول اچ‌دی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی بسیار خوب ۳۹۸ دارد. حداکثر روشنایی ۹۰۰ کندل در هر متر مربع و عالی است.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها نسبت به مدل اصلی در ساختار دوربین Samsung Galaxy S21 FE 5G دیده می‌شود. لنز تله فوتو در حال حاضر تنها یک سنسور ۸ مگاپیکسلی به جای ۶۴ مگاپیکسل دارد و بقیه لنزها بدون تغییر هستند.

کیفیت عکس و فیلم‌برداری لنز اصلی هم‌چنان در سطح بالایی قرار دارد و در شرایط نور روز، عکس‌های بسیار دقیقی می‌گیرد، اگرچه گلکسی S21 در مقایسه مستقیم بهتر عمل می‌کند. برخی از جزئیات در نور کم قابل مشاهده نیستتد اما کیفیت هم‌چنان بسیار خوب است.

مزایا

  • طراحی جذاب
  • دوربین سه‌گانه چشم‌گیر
  • آپدیت اندروید ۱۵

معایب

  • عمر باتری و شارژ

۲. گوشی موبایل Xiaomi 11T Pro

موبایل مناسب برای عکاسی از جواهرات

شیائومی ۱۱ تی پرو تقریبا از هر نظر یک دستگاه عالی است و به حق بهترین گوشی برای عکاسی از جواهرات محسوب می‌شود.

احتمالا یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ واتی است. طبق گفته شیائومی، این گوشی می‌تواند تنها در ۱۷ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. البته این عمل در واقعیت چند دقیقه بیشتر طول می‌کشد اما با این وجود، در حال حاضر این میزان سریع‌ترین سرعت شارژ ممکن است.

پنل OLED این گوشی دارای رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی با اندازه ۶.۷ اینچ است و تراکم پیکسلی ۳۹۳ دارد.

علاوه بر این، این گوشی دارای دوربینی سه‌گانه شامل یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. این دوربین ویدیوها را با کیفیت 4K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه یا با وضوح 8K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. عکس‌ها هم در نور روز و هم در نور کم خوب به نظر می‌رسند و در کل، عملکرد دوربین، عالی است.

مزایا

  • زمان شارژ بسیار کوتاه
  • پردازنده فوق‌العاده
  • صفحه نمایش رنگارنگ با کنتراست بالا

معایب

  • عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم

۳. گوشی موبایل +Samsung Galaxy S22

موبایل مناسب برای عکاسی از جواهرات

بارزترین ویژگی این گوشی نمایشگر بزرگ و روشن آن است. +S22 دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی Dynamic AMOLED با حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت است.

این گوشی به لطف نسبت تقریبا ۹۰ درصدی صفحه نمایش به بدنه، به اندازه کافی باریک و جمع و جور است که بتوانید آن را به راحتی در جیب خود نگه دارید. با این حال یکی از متمایزترین ویژگی‌های نمایشگر این دستگاه، نه سخت‌افزار بلکه نرم افزار آن است. این گوشی قادر است در مواقعی که نیاز نیست، رفرش ریت صفحه را تا ۱۰ هرتز نیز کاهش دهد. این کار عمر باتری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

این گوشی دارای ۳ دوربین شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی است که به عنوان دوربین ماکرو نیز عمل می‌کند. حالت ماکرو به طور خودکار هنگام فوکوس روی یک شی از فاصله نزدیک فعال می‌شود. لنز تله فوتو نیز بسیار عالی است و می‌توان از زوم اپتیکال آن در موارد مختلف استفاده کرد. این گوشی در عکاسی در شب نیز عالی عمل می‌کند.

مزایا

  • صفحه نمایش زیبا و بسیار روشن
  • پردازنده قدرتمند
  • دوربین باکیفیت

معایب

  • عمر معمولی باتری

۴. گوشی موبایل Huawei P50 Pro

موبایل مناسب برای عکاسی از جواهرات

صفحه نمایش OLED این دستگاه، ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۲۷۰۰ در ۱۲۲۸، تراکم پیکسلی خوب ۴۵۰ پیکسل در اینچ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است و روشنایی بسیار خوبی دارد.

دوربین اصلی عکس‌هایی با وضوح بالا با لنز ۵۰ مگاپیکسلی خود می‌گیرد. این لنز هیچ افکت و گزینه زومی ندارد و در حالت استاندارد ۱۲ مگاپیکسل است اما در هر شرایط نوری، نتایج شگفت‌انگیزی حاصل می‌کند. لنز تله فوتو این دوربین با لرزش‌گیر اپتیکال دارای وضوح ۶۴ مگاپیکسلی است و قدرت زوم فوق‌العاده ۱۰۰ برابری دارد. لنز اولترا واید نیز ۱۳ مگاپیکسلی است.

مزایا

  • دوربین اصلی عالی
  • طراحی ویژه
  • شارژ سریع سیمی و بی‌سیم

معایب

  • عدم پشتیبانی از اتصال 5G

۵. گوشی موبایل iPhone 13 Pro Max

موبایل مناسب برای عکاسی از جواهرات

طراحی ظاهری iPhone 13 pro max تغییر چندانی نکرده است. این گوشی در جلو و پشت، شیشه‌ای است و یک قاب براق فولادی ضد زنگ نیز دارد. البته برآمدگی دوربین کمی بزرگ‌تر از نسخه قبلی است. این مورد بزرگ‌ترین تغییری است که مشاهده خواهید کرد اما از طرف دیگر این دستگاه نسبت به قبل سنگین‌تر شده و ۲۴۰ گرم است که برای یک گوشی هوشمند بسیار سنگین به حساب می‌آید.

گوشی‌ 13 pro max به مدت ۳۰ دقیقه تا ۶ متر زیر آب سالم می‌ماند. روکش نمایشگر، محافظ سرامیکی کورنینگ، یکی از بهترین محافظ‌ها در این صنعت محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی ۶.۷ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است که تا ۱۰ هرتز هم کاهش می‌یابد. این نمایشگر دارای طیف رنگی گسترده و دقت رنگی تقریبا بی‌عیب و نقصی است. این پنل با روشنایی ۱۰۵۰ نیت، یکی از درخشان‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار است.

هر سه دوربین پشتی گوشی بهبود یافته‌اند. سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی پیکسل‌های بزرگ‌تری نسبت به قبل دارد که در واقع بزرگ‌ترین تک پیکسل در بین گوشی‌های هوشمند است. لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی اکنون به جای زوم ۲.۵ برابر زوم اپتیکال ۳ برابری دارد. لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید نور بیشتری را جذب می‌کند و اکنون دارای فوکوس خودکار است و به عنوان دوربین ماکرو نیز عمل می‌کند. 13 pro max در طول روز عکس‌های بسیار خوبی با دوربین اصلی می‌گیرد. رنگ‌ها دقیق و جزئیات خوب هستند و نویزی دیده نمی‌شود.

مزایا

  • پردازنده قوی
  • عمر باتری عالی

معایب

  • گران قیمت

حرف آخر

انتخاب موبایلی که بتواند عکس‌های خوبی از نزدیک بگیرد، بسیار شبیه به انتخاب یک دوربین عکاسی ماکرو است. ابتدا باید به سخت‌افزار آن نگاه کنید و مطمئن شوید که لنز آن زوم کافی برای برآورده کردن نیازهای شما را دارد. در کل، گوشی‌های این لیست عملکردی عالی در عکاسی ماکرو دارند اما بهترین در بین آن‌ها قطعا Xiaomi 11T pro است.

منبع: nihrida