سامسونگ
راهنمای انتخاب و خرید گوشی موبایل مناسب برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

با گسترش شبکه‌های اجتماعی، فضای مناسبی برای ارتباط با مردم سراسر دنیا به ‌وجود آمده است. تولید محتوا در چنین شبکه‌هایی، می‌تواند نظر مخاطبین بسیاری را جلب، و برای افراد ثروت و یا شهرت زیادی کسب کند.

یکی از راحت‌ترین، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین ابزارها برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، گوشی‌های موبایل به‌روز هستند که امروزه به طور گسترده از آن‌ها بهره گرفته می‌شود.

شاخص‌های گوشی مناسب برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

شخصی که قصد تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی به وسیله موبایل را دارد، اول از همه باید مطمئن شود که برای این کار، بهترین گوشی موبایل را انتخاب کرده است.

شاخص‌هایی وجود دارد که تولیدکنندگان محتوا، باید در هنگام انتخاب گوشی مناسب، به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند. در ادامه چند مورد از این شاخص‌ها بررسی می‌شوند.

  • دوربین باکیفیت

بسیاری از محتواهای شبکه‌های اجتماعی، محتواهای ویدیویی هستند. بنابراین یک گوشی ایده‌آل برای تولید محتوا، باید دارای دوربین باکیفیتی باشد تا در صورت نیاز بتواند بهترین ویدیوها را ضبط کند.

  • عمر باتری بالا

برای تولید یک محتوا، گاه نیاز است تا ساعت‌های زیادی را به طور مداوم با گوشی خود صرف کنید. بنابراین یک گوشی مناسب باید ظرفیت باتری بالایی داشته باشد تا در خلال تولید محتوا، فرد را از شارژ کردن‌های پیاپی، بی‌نیاز کند.

  • سرعت اینترنت بالا

اشتراک‌گذاری محتواهای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی، نیازمند سرعت اینترنت مناسبی است تا بتوان بدون صرف زمان زیاد، این محتواها را در دسترس مخاطبان قرار داد.

از‌این‌رو، انتظار داریم که یک گوشی ویژه برای تولید محتوا، از آخرین فناوری‌های اینترنت، نظیر اینترنت 5G پشتیبانی کند.

  • حافظه زیاد

ذخیره محتواهای فراوان با استفاده از گوشی موبایل، نیاز به یک تلفن‌ همراه با حافظه داخلی بالا دارد. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی از کارت‌های حافظه پشتیبانی کند.

مدل‌های گوشی مناسب برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

خوشبختانه در سالیان اخیر، گوشی‌های موبایل آن‌قدر پیشرفت کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک دوربین حرفه‌ای‌، لپ‌تاپ، ضبط‌کننده صدا و… استفاده کرد. در ادامه به معرفی چند گوشی موبایل مناسب برای تولید محتوا معرفی خواهد شد.

1. Samsung Galaxy S22

گوشی گلکسی S22 سامسونگ، یکی از بهترین موبایل‌های این کمپانی است. این گوشی دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی AMOLED با حداکثر روشنایی 1300 نیت است که به شما اجازه تولید محتوا در زیر تابش نور شدید آفتاب را می‌دهد.

علاوه بر این، دوربین‌های این گوشی نسبت به مدل قبلی خود، بسیار ارتقا یافته‌اند. این گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با یک تثبیت‌کننده عکس اپتیکال، یک دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم سه برابر و در نهایت یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض است.

یکی از قابلیت‌های جذاب این گوشی، توانایی کاهش نرخ تازه‌سازی صفحه، از 120 به 10 هرتز است که این کار می‌تواند عمر باتری را در هنگام تولید محتوا افزایش دهد.

مزایا

  • کیفیت دوربین بالا
  • پردازش و اجرای خوب که کار با اپلیکیشن‌های ویرایش محتوا را آسان می‌کند

معایب

  • گاهی اوقات بارگذاری صفحات کند است
  • جعبه موبایل شامل شارژر نیست

2. Xiaomi T11 Pro

اسمارت فون

گوشی شیائومی T11 پرو از هر جنبه‌ای یکی از بهترین گوشی‌ها برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی است.

این گوشی با یک سیستم شارژ 120 واتی، با سرعت دیوانه‌واری شارژ می‌شود. بنابراین در صورت کمبود شارژ در هنگام تولید محتوا، می‌توانید آن را در عرض چند دقیقه شارژ کرده و به کار خود بپردازید.

شیائومی T11 پرو با تراشه اسنپدراگون 888 تجهیز شده که می‌تواند هر نوع نرم‌افزار ویرایشگر محتوایی را به راحتی اجرا کند.

این گوشی در زمینه دوربین نیز دارای عملکرد قابل‌توجهی است؛ به طوری که از یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و درنهایت یک لنز تله-ماکرو 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین اصلی یک تثبیت‌کننده نوری داشته و می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 8K با نرخ FPS 30 بگیرد.

مزایا

  • شارژ صفر تا صد در 17 دقیقه
  • پردازش عالی

معایب

  • عدم وجود استاندارد حفاطتی IP

3. Google Pixel 6

اسمارت فون

گوشی گوگل پیکسل 6 به دلیل نسبت بالای کارایی به قیمت آن، در این لیست جا گرفته است. به عنوان کاربر گوگل، شما قطعا بر روی آپدیت‌های سریع و بلندمدت آن حساب باز خواهید کرد.

افزون بر این، سخت‌افزار آن هم به خوبی کار می‌کند؛ نمایشگر عالی است و عکس‌ها در هر شرایطی خوب گرفته می‌شوند. عملکرد هوش مصنوعی چیپ تِنسور نیز بر قابلیت‌های آن می‌افزاید.

گوگل پیکسل 6 یک نمایشگر 6.4 اینچی OLED با نسبت تصویر 20:9 و رزولوشن 2400 × 1080 دارد که تصاویر شارپی با 441 پیکسل در هر اینچ ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی دارای یک رزولوشن داخلی 50 مگاپیکسلی است اما تصاویر خروجی آن، به دلیل فرایند حذف پیکسل‌های اضافه توسط هوش مصنوعی، 12.5 مگاپیکسل هستند. دوربین فوق عریض آن نیز تصاویر 48  مگاپیکسلی را به 12.5 مگاپیکسل تبدیل می‌کند.

مزایا

  • ضد آب
  • پشتیبانی از اینترنت 5G و مناسب برای اشتراک محتواهای تولید شده

معایب

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • افت کیفیت دوربین در هنگام زوم

4. iPhone 13 Pro

اسمارت فون

یکی از بهترین گوشی‌های آیفون برای ساخت محتواهای فضای مجازی، گوشی آیفون 13 پرو است. این گوشی دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی است که اگرچه چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد، اما این ویژگی آن را به یک گوشی خوش‌دست تبدیل کرده است.

به لطف دارا بودن استاندارد IP68 می‌توانید در یک محیط پر گردوغبار و حتی در عمق 6 متری آب به تولید محتوا بپردازید!

نمایشگر آیفون 13 پرو، یک نمایشگر 6.1 اینچی XDR OLED با رزولوشن 1170 × 2532 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. حداکثر روشنایی آن نیز به 1060 نیت می‌رسد که این به معنای عدم بروز مشکل برای تولید محتوا در زیر نور شدید آفتاب است.

مزایا

  • دوربین‌های باکیفیت
  • نمایشگر عالی

معایب

  • قیمت بالا

5. Samsung Galaxy S22 Ultra

اسمارت فون

باز هم سامسونگ و محصولی شگفت‌انگیز از آن! این گوشی دارای یک نمایشگر فوق‌العاده با اندازه حداکثری 6.8 اینچی و OLED است.

مهم‌ترین ویژگی گوشی گلکسی S22 اولترا، دوربین‌های بی‌نظیر آن هستند. دوربین اصلی می‌توانند عکس‌های عالی 108 یا عکس‌های خوب 12 مگاپیکسلی بگیرد که بسیار روشن و واضح بوده و حتی در نور کم نیز خوب عمل می‌کند. دوربین تله‌فوتوی آن نیز زوم‌های باکیفیتی ارائه می‌دهد.

همچنین این گوشی با تراشه کوالکوم SoC خود می‌تواند از پس اجرای هر نوع نرم‌افزاری برای ویرایش محتواها برآید. بنابراین هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند در این گوشی لگ ایجاد کند.

مزایا

  • قابلیت شارژ 45 واتی
  • نمایشگر بسیار روشن
  • دوربین‌ها در نور کم نیز به خوبی کار می‌کند

معایب

  • قیمت بالا
  • عمر باتری به نسبت کم

حرف آخر

هرچند که استفاده از گوشی موبایل بجای ابزارهایی مانند رایانه و دوربین مخصوص، تولید محتوا را به‌نسبت ارزان‌تر کرده است، اما همچنان گوشی‌های ارائه دهنده امکانات مدرن برای این کار، برای بسیاری دردسترس نیستند.

با این وجود، صرف هزینه بیشتر برای خرید یک گوشی مناسب، می‌تواند مخاطبان بیشتری برای تولیدکنندگان محتوا ایجاده کرده و این هزینه را جبران کند.

منبع: nihrida