A52 یا poco X3 کدام را بخریم؟ | مقایسه گوشی‌های سامسونگ ای 52 و پوکو ایکس 3

در بازار گوشی‌های میان‌رده گوشی‌های ویژگی‌هایی نزدیک به همدیگه دارند و این شمایید که باید تصمیم بگیرید که چه ویژگی‌هایی برای شما مهم است و به چه ویژگی‌هایی اهمیت می‌دهید تا یک گوشی با همان ويژگی‌‌ها را تهیه کنید. در این بلاگ قصد داریم تا دو گوشی میان‌رده فوق‌العاده پوکو ایک 3 و سامسونگ ای 52 که هرکدوم از اون‌ها ویژگی‌های خاص خودشون رو دارند رو به شما معرفی کنیم تا شما تصمیم بگیرید که کدوم یکی از اون‌ها راست کار شماست و پول عزیز خودتون رو باید برای کدوم یکی از این گوشی‌ها خرج کنید. 

پس اگر قصد خرید یکی از این گوشی‌ها را دارید این پست را به دقت مطالعه کنید. 

نگاه کلی به ویژگی‌های A52 و poco X3 

poco x3

Samsung A52 

این گوشی را بخرید اگر

  • عملکرد عالی دوربین برای شما مهم است
  • ظرفیت باتری بالا می‌خواهید
  • بهترین نمایشگر را با توجه بودجه خود می‌‌خواهید
  • قدرت پردازشی عالی برای اجرای بازی‌های سنگین نیاز دارید
این گوشی را بخرید اگر

  • یک گوشی خوش دست و سبک می‌خواهید
  • زیبایی گوشی برای شما مهم است
  • دوربین خوب می‌‌خواهید
این گوشی را نخرید اگر 

  • وزن تقریبا زیاد برای شما آزار دهنده‌ست
  • عدم پشتیبانی از قابلیت 5G برای شما مهم است. 
این گوشی را نخرید اگر

  • صفحه نمایش قوی‌تر در رنج قیمتی می‌خواهید
  • باتری قوی برای شما مهم است
مشخصات کلی گوشی Poco x 3

  • ابعاد: 165.3×76.8×9.4 میلی‌متر
  • وزن: 215 گرم
  • ظرفیت باتری: 5160 میلی‌آمپر
  • تعداد سیم کارت: 2 عدد
  • ساختار بدنه: قاب جلو از شیشه با محافظ گوریلا گلس ۵/
    قاب پشت از جنس پلاستیک
  • ویژگی‌های خاص: مجهز به حس‌گر اثرانگشت
    مناسب عکاسی , مناسب عکاسی سلفی , مناسب بازی
    دارای بدنه مقاوم
مشخصات کلی گوشی Samsung A52 

  • ابعاد: 159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر
  • ابعاد صفحه‌نمایش:  6.5 اینچ
  • وزن: 189 گرم
  • ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر
  • ساختار بدنه: پلاستیک فشرده و محافظت شده با گوریلا گلس 5
  •  مناسب برای عکاسی و بازی‌ 

طراحی  A52 و poco X3

طراحی سامسونگ A52 باعث شده تا این گوشی محبوبیت زیادی کسب کند. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیکه فشرده‌ است که حالتی مات داره و این موضوع دلیل جذابیت اصلی A52 می‌تونه باشه. هرچند قاب پشت گوشی از جنس پلاستیکه اما همچنان حس یک گوشی با قابی از جنس سرامیک یا شیشه به شما میده. ماژول دوربین در پنل پشتی گوشی کمی بیرون زده‌است که ظاهر این گوشی رو شبیه گوشی‌های پرچمدار کرده. البته این ويژگی‌ موقعی خیلی جذاب محسوب می‌شد که بقیه‌ی گوشی‌های هم رده  a52 دست به این کار نزده بودن. یکی از مهم‌ترین ويژگی‌های گوشی سامسونگ A52  گواهی IP67 که باعث می‌شه در مقابل آب و خاک مقاوم تر بشه.
لبه‌ی پایینی این گوشی دارای یک جک 3.5 میلی‌متری هندزفری است که یک مقدار طراحی این گوشی رو کلاسیک می‌کنه. کنار اون هم درگاه شارژ تایپ C وجود داره. اسپیکر اصلی هم توی این بخش قرار داره که از قابلیت استریو برخورداره؛ هرچند تنها اسپیکر موجود توی این گوشی همونیه که کنار درگاه شارژر قرار داره‌ست و پخش کننده صدا موقع صحبت کار استریو رو انجام میده. 

طراحی پوکو x3 نسبت به سامسونگ ای52 ضعیف‌تر است و زیاد دلنشین نیست. بدنه‌ی Poco x3 مانند میان‌رده‌ها‌ی اقتصادی دیگر از پلاستیکی براق است که بدنه‌ی پشتی رو زیاد چشمگیر نمی‌کنه. ماژول دوربین x3 به شکل عجیبی وسط گوشی قرار داره که از نکات ضعف این گوشی به حساب می‌آید.
پوکو ایکس 3 دارای ابعاد ۹٫۴ × ۷۶٫۸ × ۱۶۵٫۳ میلی‌متری و وزن ۲۱۵ گرمی است که این ابعاد باعث می‌شه تا این گوشی یک گوشی راحت و خوش دستی نباشه. 

برنده بین  A52 و poco X3 از نظر طراحی

برنده‌ی بی قید و شرط این دو گوشی سامسونگ ای 52 است که با طراحی چشمگیر خودش مشتری‌‌های زیادی رو برای خودش جمع کرده.

دوربین  A52 و poco X3

دوربین A52  یکی از بهترین دوربین‌‌ها در گوشی‌های میان‌رده‌ست. البته باید گفت که ای 52 مشکلات خودش رو با یک دوربین قوی پوشش داد. این گوشی یک دوربین اصلی مگاپیکسلی، همچنین یه سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و در آخر هم یک سنسور 5 مگاپیکسلی داره که باعث شده تا دوربین این گوشی یکی از بهترین دوربین‌های میان‌رده باشه. 

دوربین Poco X3 لنز اصلی 64 مگا پیکسل، یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسل، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسل و یک لنز عمق سنج با 2 مگا پیکسل است. شیائومی برای این‌که در شب وقتی نور کافی وجود ندارد که شما عکس ثبت کنید آمده یک فلش LED برای شما در نظر گرفته است که بتوانید در شب تصاویر خوبی را ثبت کنید، همچنین poco X3 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارد و یکی از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید.

برنده بین A52 و poco X3 از نظر دوربین

از لحاظ دوربین واقعا هیچ برتری نسبت به هم دیگه ندارن و هر دو تقریبا یک عملکرد دارند 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 است که با یک گوریلا گلس 5 محافظت می‌شه. A52 نمایشگر قوی و خوبی داره که کیفیت بالایی به شما ارائه میده. 

نمایشگر A52 و poco X3

نمایشگر A52 جزو اولین گوشی‌هایی بود که به صفحه نمایش 90 هرتزی مجهز شد. سامسونگ A52  دارای یک صفحه نمایش  6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 است که با یک گوریلا گلس 5 محافظت می‌شه. همچنین رنگ‌ها در این گوشی به خوبی نشون داده می‌شن ولی یکی از مشکلاتی که صفحه نمایش 90 هرتزی برای این گوشی ایجاد می‌کنه اینه که باعث مصرف بیش از حد باتری می‌شه. 

نمایشگر poco X3 پیشرفته‌ترین نمایشگر را در این محدوده‌ی قیمتی دارد. نمایشگر این گوشی ظاهری زیبا و جذابی داره. این گوشی از نرخ تازه سازی 120هرتز پشتیبانی می‌کنه که همچین ویژگی نابی تو گوشی‌های میان‌رده زیاد بکار نرفته. در حقیقت بیشتر گوشی‌های میان‌رده دارای نرخ تازه سازی 60 هرتزی هستند.  پشتیبانی از قابلیت HDR و گستره‌ی تمام رنگی یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید. این گوشی از روشنایی 450 نیت برخوردار است. با این میزان روشنایی می‌توانید به راحتی زیر نور مستقیم آفتاب به راحتی کار کنید و لذت ببرید. 

برنده بین  A52 و poco X3 از نظر نمایشگر

در این بخش برنده‌ی قطعی poco X3 است که نسبت به قیمتی که داره صفحه نمایش خیلی خوبی ارائه میده. 

باتری و شارژدهی A52 و poco X3

باتری A52  یکی از نقاط ضعف این گوشی محسوب می‌شه و ممکنه اکثر خریدارها رو از خرید این محصول پشیمون کنه. اما این نکته به این معنا نیست که باتری ضعیفی داره، بلکه نسبت به رقبایی که داره یکم ضعیف‌تر ظاهر شده. A52 دارای یه باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتیه که معمولا از نصف یک روز شارژ آن برای شما کفایت می‌کنه. 

باتری poco X3 ظرفیت باتری این گوشی 5160 میلی‌آمپر است. ظرفیت بالای باتری این گوشی به شما این امکان رو می‌دهد که روز خود را بی‌وقفه ادامه دهید. همانطور که از یک باتری 5160 میلی‌امپر ساعتی انتظار می‌رود، این باتری عملکرد خوبی را به همراه دارد.

می‌توان گفت poco X3  به یکی از بهترین باتری‌های موجود در بین گوشی‌های هوشمند مجهز است. این گوشی از قابلیت شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در 30 دقیقه شارژ گوشی از صفر به 67 درصد برساند و حدود 1 ساعت و 6 دقیقه طول می‌کشد تا به شارژ کامل 100٪ برسد. و به لطف این قابلیت شما زمان کمتری را صرف شارژ کردن می‌کنید.

برنده بین  A52 و poco X3 از نظر باتری

در این بخش باتری پوکو ایکس 3 برتری خودش رو ثابت می‌کنه. 

بین A52 و poco X3 کدام را بخریم؟ 

شما باید ببینید چه ویژگی‌هایی برای شما اولویت داره. اگه شما یک گوشی با طراحی شیک و خوش دست می‌خواید یا یک گوشی با دوربین خوب، گوشی A52 پیشنهاد می‌شه. ولی اگه شما به باتری و پردازنده اهمیت می‌دید‌ ایکس 3 گزینه بهتریه. 

«پرسش‌های پرتکرار در مورد خرید A52 و poco X3»

»A52برای بازی بهتر است یا poco X3؟
»» پوکو ایکس 3 از پردازنده قوی تری برخورداره و میتونه در بازی‌ها عملکرد بهتری داشته باشه.
» A52 ظاهر جذاب تری دارد یا poco X3؟
»» سامسونگ A52 از نظر طراحی خیلی زیبا تر از پوکو ایکس۳ است، ماژول دوربین زیبا طراحی شده و بدنه ظریف تر و جذاب تری داره.
»A52 بخریم یا poco X3؟
»» این موضوع بیشتر به سلیقه شما و اولیت‌های شما مربوط می‌شه. اگر برای بازی قصد دارید گوشی تهیه کنید پوکو ایکس 3 گوشی مناسب تری می‌تونه باشه. اما اگه عکاسی و دوربین مد نظر شماست قطعا سامسونگ A52