لیست بهترین گوشی‌ها تا 10 میلیون تومان

قبل از شروع هر چیز اجازه دهید به شما بگویم اگر به دنبال یک گوشی با قابلیت‌ها و امکانات عالی هستید اما بودجه محدودی دارید اصلاً ناامید و نگران نشوید؛ چراکه در عصر فناوری امروز، گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر گوشی‌ها پیدا کنند. این گوشی‌ها علاوه بر داشتن عملکردی بالا و برخوردار بودن از تمامی امکانات مورد نیاز برای یک گوشی خوب، قیمت‌هایی استثنائی دارند؛ از این رو، شرکت‌های نامداری همچون سامسونگ، شیائومی و سایر شرکت‌ها در تلاش‌اند تا با ارائه بهترین و پیشرفته‌ترین نسخه‌ها در عین اقتصادی بودن، در این رقابت  یکه‌تاز باشند.

تفاوتی ندارد که شما یک دانش‌آموز یا گیمر با بودجه محدود باشید یا صرفاً به دنبال گوشی‌ای برای انجام کارهای روزمره و ساده بگردید، در میان گوشی‌های تا 10 میلیون تومان گزینه مناسبی برای تمام کسانی که به دنبال یک گوشی عالی با بیشترین امکانات و قابلیت‌ها هستند، یافت می‌شود؛ اما همانطور که گفته شد به دلیل رقابت تنگاتنگی که بین شرکت‌های بزرگ، به ویژه سامسونگ و شیائومی وجود دارد شما در انتخاب یک گوشی میان‌رده با تنوع بسیار گسترده‌ای روبه‌رو می‌شوید و ممکن است انتخاب یک گوشی سامسونگ یا شیائومی متناسب با نیازهایتان کار آسانی نباشد؛ بنابراین، در این مقاله تیم جی‌جی‌مو تصمیم گرفت تا شما را به یک سفر هیجان‌انگیز به دنیای گوشی‌های تا 10 میلیون تومان شرکت‌های نامداری چون سامسونگ و شیائومی مهمان کند و به این ترتیب اطلاعات جامعی در رابطه با  نقاط قوت و تفاوت‌های هر یک از این گوشی‌ها با یکدیگر به شما ارائه دهد به این امید که خرید لذت‌بخشی را تجربه کنید.

بهترین گوشی تا 10 میلیون سامسونگ

بهترین گوشی سامسونگ تا 10 میلیون تومان

همان‌طور که گفته شد شرکت‌های بسیاری وجود دارند که گوشی‌هایی در بازه قیمتی 10 میلیون تومان ارائه می‌کنند، یکی از نامدارترین این شرکت‌ها غول کره‌ای، سامسونگ است؛ در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های تا 10 میلیون سامسونگ پرداخته‌ایم.

گلکسی A25، جدیدترین گوشی تا 10 میلیون سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A25 با رنگ‌هایی که نگاه را روی خود ثابت نگه می‌دارند، به تازگی وارد بازار رقابتی گوشی‌های میانرده شده‌است. این گوشی از نظر مشخصات فنی بسیار شبیه به نسل قبلی خود طراحی شده‌ و تغییرات اندکی داشته‌است. مهم‌ترین این تغییرات، استفاده از تراشه Exynos 1280 با فناوری ساخت 5 نانومتری‌ست که نسبت به تراشه گلکسی A24 ارتقایافته است و پس از آن نرخ نوسازی تصویر است که از 90 هرتز به 120 هرتز افزایش پیدا کرده‌است.
خرید گلکسی A25 جدیدترین گوشی تا 10 میلیون سامسونگ

بنابراین درباره خرید گلکسی A25 می‌توان گفت، اگر با گوشی خود برنامه‌های نسبتاً سنگین اجرا می‌کنید و نرخ نوسازی تصویر برای شما مهم است برای مثال با گوشی خود بازی می‌کنید و می‌خواهید بازی‌ها روان‌تر اجرا شوند این گوشی جدید تا 10 میلیون سامسونگ برای شما گزینه خوبی‌ست. در غیر این صورت خرید گوشی A24 سامسونگ که هنوز هم یکی از میانرده‌های پرطرفدار این برند است می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی A24

اگر در پی بهترین گوشی تا 10 میلیون سامسونگ هستید که ارزش خریدی به مراتب بالاتر از سایر گوشی های تا 10 میلیون بازار داشته باشد، گوشی سامسونگ A24 بهترین انتخاب برای شماست. در گوشی A24 تراشه Helio G99 مدیاتک با لیتوگرافی 6 نانومتری به کار رفته‌است. با این فناوری ساخت ظریف، A24 توانسته است در اجرای غالب برنامه‌ها و گیم‌ها بدون مشکل عمل کند.

A24 یک گوشی تا 10 میلیون سامسونگ با ارزش خرید بالا

دوربین این گوشی از یک لنز 50 مگاپیکسلی واید، یک لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده است که روی هم رفته عملکردی قابل قبول داشته و تصاویری نزدیک به واقعیت ثبت می‌کند اما طبیعتاً نباید از دوربین این گوشی انتظار عملکردی در حد یک دوربین حرفه‌ای داشته باشید. از سوی دیگر A24 با نمایشگر Super AMOLED که روشنایی تصویر آن به 1000 نیت هم می‌رسد، در این زمینه درخشیده‌است و در نهایت باتری لیتیوم پلیمری آن با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت، مهر تأیید آخر را به ارزش خرید بسیار بالای این گوشی می‌زند.

گوشی داریا باند، رقیب سرسخت A24 سامسونگ

گوشی داریا باند که اخیراً به بازار ارائه شده و سر و صدای زیادی نیز به راه انداخته‌است، یک گوشی تا 10 میلیون طراحی مهندسان ایرانی‌ست که در ساخت آن از قطعات معتبر و باکیفیت بین‌المللی استفاده شده‌است. احتمالاً تعجب کرده‌اید که چرا این گوشی را در میان انواع گوشی تا 10 میلیون سامسونگ معرفی کرده‌ایم. علت معرفی گوشی داریا باند در اینجا، رقابت تنگاتنگ این گوشی با گوشی A24 سامسونگ است. در گوشی داریا همراه شاهد تراشه 6 نانومتری دایمنسیتی ۷۰۵۰ هستیم که می‌توانید خاطر جمع باشید شما را از پرداخت بهای این گوشی راضی نگه خواهد داشت.

گوشی داریا باند، بهترین گوشی تا 10 میلیون ساخت مهندسان ایرانی
در طراحی دوربین گوشی داریا باند نیز مانند A24 شاهد سه لنز هستیم، لنز واید 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی که از A24 پیشی گرفته است و در آخر لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی. در نمایشگر نیز داریا باند مانند A24 از صفحه نمایش Super AMOLED بهره می‌برد، با این تفاوت که نرخ به روز رسانی تصویر در این گوشی 120 هرتز بوده و بالاتر از گوشی A24 است و اما گوشی داریا باند با باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی و یک شارژر بسیار سریع 66 واتی به همراه آن ارائه می‌شود.

گلکسی A34 بهترین گوشی تا 10 میلیون سامسونگ

اما بدون شک بهترین گوشی تا 10 میلیون، گوشی سامسونگ A34 است این گوشی که توسط کیفیت دوربین و نمایشگرش از سایر گوشی های تا 10 میلیون متمایز شده‌است و در جایگاهی بالاتر قرار گرفته‌است، از تراشه دایمنسیتی 1080 مدیاتک با فناوری ساخت 6 نانومتری بهره می‌برد، این گوشی دارای نمایشگر Super AMOLED با نرخ به روز رسانی 120 هرتز بوده که با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

گلکسی A34 بهترین گوشی تا 10 میلیون سامسونگ

علاوه بر آن سامسونگ A34 با سه لنز دوربین واید 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی عکس‌هایی رضایت‌بخش‌تر از رقیبان خود برای شما ثبت می‌کند. همچنین A34 در باتری نیز کم نگذاشته و با برخورداری از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت، خیال شما را در این زمینه نیز راحت می‌کند.

 

در جدول زیر مشخصات اصلی 4 گوشی معرفی شده را در کنار هم برای شما آورده‌ایم تا راحت‌تر به مقایسه آنها بپردازید:

مدل گوشیتراشهدوربیننمایشگرباتری

گلکسی A25

Exynos 1280

50/8/2MP

Super AMOLED, 120Hz, 1000 nits5000mAh

گلکسی A24

Mediatek Helio G99

50/5/2MP

Super AMOLED, 90Hz, 1000 nits5000mAh

گوشی داریا باند

Mediatek MT6877V Dimensity 7050

50/8/2MP

Super AMOLED, 120Hz, 850 nits4700mAh

گلکسی A34

Mediatek MT6877V Dimensity 1080

48/8/5MP

Super AMOLED, 120Hz, 1000 nits5000mAh

بهترین گوشی تا 10 میلیون شیائومی

انتخاب و خرید بهترین گوشی تا 10 میلیون شیائومی

از دیگر شرکت‌هایی که در ارائه گوشی‌های خوش قیمت با قابلیت‌های کاربردی و عالی پر آوازه است شرکت چینی شیائومی است که گوشی‌های بسیاری با توانایی‌های متنوعی ارائه داده است، در ادامه به برسی دو نوع از بهترین گوشی‌های تا 10 میلیون شیائومی که از نظر کاربران امتیاز بالایی داشته‌اند پرداخته‌ایم.

گوشی شیائومی پوکو X5

همانگونه که مشاهده کردید، در لیست بهترین گوشی تا 10 میلیون جی جی مو تمام گوشی ها از چیپست‌هایی با لیتوگرافی 6 نانومتری بهره می‌برند، چراکه این ظریف‌ترین فناوری ساخت ممکن در بازه قیمتی تا 10 میلیون است و بنابراین یکی از ملاک‌های مهم در شناسایی بهترین گوشی های تا 10 میلیون حساب می‌شود. پوکو X5 نیز از این قاعده مستثنی نیست، چیپست اسنپدراگون 695 این گوشی شامل پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است و عملکردی مطلوب دارد.

معرفی گوشی تا 10 میلیون شیائومی
پوکو X5 که رقیب سرسختی برای A34 محسوب می‌شود، در قسمت نمایشگر با حداکثر روشنایی تصویر 1200 نیت، چند امتیاز از رقیب سامسونگ خود پیشی می‌گرد. اما در قسمت دوربین A34 همچنان دست بالا را دارد. با این وجود دوربین پوکو X5 نیز با یک لنز واید 48 مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی از جمله دوربین‌های قوی در این بازه قیمتی محسوب می‌شود.

ردمی 12، خوش قیمت و خوش ساخت برای روزمره

در صورتی که قصد ندارید از گوشی خود برای گیمینگ یا اجرای برنامه‌های سنگین استفاده کنید و تنها یک گوشی خوش‌ساخت برای استفاده روزمره می‌خواهید و قیمت گوشی نیز برای شما اولویت بالایی دارد، گوشی شیائومی ردمی 12 بهترین انتخاب برای شماست.

این گوشی که در لیست گوشی تا 10 میلیون تومان، پایین‌ترین قیمت را دارد، با رزولوشن تصویر 1080 در 2460 پیکسل، گواهی ضد آب IP53، وزن متعادل 198.5 گرم و دوربین‌هایی که با گوشی بسیار گران‌تر پوکو X5 برابری می‌کنند، برای کسانی که قصد خرید گوشی تا 10 میلیون تومان برای استفاده معمولی را دارند گزینه‌ای بدون نقص محسوب می‌شود.

ردمی نوت 12S، گوشی تا 10 میلیون با بهترین دوربین

این گوشی شیائومی، کوچک‌تر، سبک‌تر و خوش‌دست‌تر از ردمی 12 بوده و اگر تمایل داشته باشید کمی بیشتر برای خرید گوشی هزینه کنید، ویژگی‌هایی مانند نمایشگر AMOLED با حداکثر روشنایی 1000 نیت و دوربینی با لنز واید 108 مگاپیکسلی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
ردمی نوت 12S بیشترین ارزش خرید به نسبت قیمت

به بیان ساده، قیمت‌بالاتر ردمی نوت 12S به خوبی نمایانگر ارزش بالاتر این گوشی است، چراکه علاوه بر دوربین و نمایشگری پیشرفته‌تر، ما در قسمت دوربین سلفی و سرعت شارژ باتری نیز شاهد ارتقای ردمی نوت 12S نسبت به شیائومی ردمی 12 هستیم.

ردمی نوت 13 4G، یک انتخاب تمام و کمال

شیائومی به ارزش خرید نسبت به قیمت گوشی‌هایش مشهور است و درست به همین دلیل هرچه در این لیست پیش می‌رویم با کمی افزایش قیمت در گوشی‌ها، ارتقای قابل توجهی را مشاهده می‌کنیم. ردمی نوت 13 4G که یکی از جدیدترین گوشی‌های تا 10 میلیون تومان شیائومی است از همه نظر مشخصاتی رضایت‌بخش دارد.

ما در این گوشی ترکیب نمایشگر AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز، پردازنده اسنپدراگون 685 با فناوری ساخت 6 نانومتری، دوربین 108 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعت با سرعت شارژ 33 وات را داریم که با طراحی جذاب و مدرن آن ترکیب شده و این گوشی تازه به بازار آمده را در صدر رقبایش قرار می‌دهند.

ردمی نوت 12، فراتر از یک میان رده

این گوشی یکی از جدیدترین‌های خانواده میان‌رده شیائومی است که در سال 2023 روانه بازار شد، قابلیت‌های ارائه شده در ردمی نوت 12 4G، آن را از یک گوشی میان‌رده فراتر برده؛ چیپست استفاده شده در آن از نوع Snapdragon 685 بوده که با استفاده از فناوری 6 نانومتری ساخته شده، این پردازنده به کمک پردازنده گرافیکی Adreno 610 قادر است برنامه‌ها و بازی‌های گرافیکی با حجم بالا را به‌راحتی و بدون لگ و کندی اجرا کند، بنابراین برای عاشقان بازی‌های اندرویدی یک گوشی‌ تا 10 میلیون عالی به حساب می‌آید.

ردمی نوت 12 گوشی تا 10 میلیون شیائومی | فراتر از یک میان رده

از طرفی پنل دوربین استفاده شده در ردمی نوت 12 آن را در میان گوشی‌های اقتصادی منحصربه‌فرد کرده است چرا که دارای سه لنز است که در میان آن‌ها حسگر دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی حرف اول را می‌زند و می‌تواند تصاویری با کنتراست رنگی عالی، وضوح بالا و جزئیات خیره کننده ثبت کند، دیگر حسگرهای استفاده در این گوشی شامل لنز التراواید 8 مگاپیکسلی است که امکان عکس‌برداری از مناظر و مکان‌هایی که وسعت زیادی دارند را به کاربر می‌دهد همچنین لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو  به کار رفته در ساخت این گوشی به دوربین اصلی کمک می‌کنند تا عکس‌های پرتره باکیفیت و عالی به ثبت برسند.

در جدول زیر مشخصات اصلی 5 گوشی معرفی شده تا 10 میلیون شیائومی را در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنید:

مدل گوشیتراشهدوربیننمایشگرباتری

پوکو X5

Qualcomm SM6375 Snapdragon 695

48/8/2MP

Super AMOLED, 120Hz, 1200 nits5000mAh

ردمی 12

Mediatek MT6769H Helio G88

50/8/2MP

IPS LCD, 90Hz, 550 nits5000mAh

ردمی نوت 12S

Mediatek MT6781 Helio G96

108/8/2MP

AMOLED, 90Hz, 1000 nits 5000mAh

ردمی نوت 13 ($G)

Qualcomm SM6225 Snapdragon 685

108/8/2MP

AMOLED, 120Hz, 1800 nits5000mAh

ردمی نوت 12 (4G)

Qualcomm SM6225 Snapdragon 685

50/8/2MP

AMOLED, 120Hz, 1200 nits5000mAh

حرف آخر

گوشی‌های برسی شده در  این مقاله از بهترین گوشی‌های تا 10 میلیون شرکت‌های نامدار دنیا بوده‌اند که از نظر مخاطبان نیز امتیاز خوبی گرفته‌اند، در کلام آخر باید بگویم دنیای گوشی‌های تا 10 میلیون به دلیل مخاطبان زیادی که دارند بسیار وسیع است و بهترین راه برای شمایی که به دنبال یک گوشی اقتصادی خوب هستید، پیداکردن نیاز اصلی خود و سپس به مقایسه گذاشتن این گوشی‌هاست و جی‌جی‌مو به  سهم خود تلاش کرد تا در انتخابی آگاهانه و خریدی لذت‌بخش شما را یاری کند.